Czytasz dzięki

Dyrektorzy IT odczuwają kryzys

opublikowano: 23-07-2020, 22:00

Niewiele firm zdecyduje się w najbliższym czasie na duże inwestycje informatyczne. Cyfrowej obsługi klientów firmy jednak nie zaniedbają.

Aż 70 proc. menedżerów odpowiedzialnych za informatykę, ankietowanych przez PwC na potrzeby raportu „Wyzwania dyrektorów IT w czasach »nowej normalności«”, przyznaje, że pandemia COVID-19 wywarła znaczny wpływ na ich działalność biznesową. W przypadku firm z branż konsumenckich, mocno dotkniętych przez kryzys, twierdzi tak aż 92 proc. szefów działów IT (chief information officer — CIO). Rok temu uczestnicy badania, które PwC prowadzi w krajach europejskich, w tym w Polsce, spodziewali się wzrostu budżetów na ich działania w 2020 r. Pandemia koronawirusa pokrzyżowała im szyki. Obecnie 41 proc. CIO skłania się raczej do obniżenia kosztów IT w swoich firmach (maksymalnie o ok. 20 proc.). Zdaniem analityków odsetek ten — biorąc pod uwagę okoliczności gospodarcze — nie jest wysoki.

Jeśli natomiast firmy zdecydują się na inwestycje, to głównie w rozwiązania mające na celu optymalizację doświadczeń klientów w kontakcie z produktami i usługami. Dyrektorzy finansowi zaś w pierwszej kolejności są skłonni odwołać lub przełożyć na lepsze czasy inwestycje w środki trwałe, ograniczyć ogólne nakłady inwestycyjne, operacyjne, przyciąć koszty siły roboczej.IT, badania i rozwój, cyfryzacja są następne w kolejce. Połowa spośród CIO z branż w dużym stopniu dotkniętych pandemią COVID-19 wskazuje obniżenie kosztów IT jako najważniejszy priorytet na pozostałą część 2020 r.

— Z badania wynika, że kryzys spowoduje cięcie wydatków, ale inwestycje dotyczące poprawy doświadczenia klientów, automatyzacji procesów oraz cyberbezpieczeństwa przebiegają w dużej mierze zgodnie z planem — mówi Marek Młyniec, partner odpowiedzialny za segment usług technologicznych w PwC.

Badanie wykazało, że w 2021 r. firmy skoncentrują się raczej na długoterminowych inwestycjach. Dyrektorzy ds. informatyki planują wówczas przyspieszyć kluczowe projekty i upraszczanie architektury IT.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane