Dywersyfikacja to podstawa

  • Marta Bellon
opublikowano: 25-09-2014, 00:00

29 proc. - taki odsetek przedstawicieli firm handlujących z zagranicą nie rozważa wchodzenia na nowe rynki.

Akcenta, instytucja płatnicza oferująca obsługę transakcji walutowych firmom zajmującym się eksportem i importem, zapytała swoich klientów o plany dotyczące ekspansji. Z ankiety, którą przeprowadziła wśród 69 przedsiębiorstw handlujących z zagranicą, wynika, że 71 proc. z nich planuje zadebiutować na nowych rynkach. Przedsiębiorcy biorą pod uwagę przede wszystkim najbliższe kraje Unii Europejskiej. Mniejszą popularnością wśród firm, które mają ambicję pojawienia się na nowych rynkach, cieszą się kierunki poza UE (20,4 proc.). Radosław Jarema, dyrektor zarządzający Akcenty w Polsce, zaznacza, że w lepszej sytuacji są firmy, które podjęły decyzję o obecności w wielu krajach poza Wschodem, gdyż ostatnie wydarzenia związane z wydarzeniami na Ukrainie negatywnie odbijają się na przedsiębiorcach, którzy opierają eksport głównie lub tylko na tym regionie. — To dowód, że dywersyfikacja rynków zbytu powinna być, bez względu na sytuację, jedną z podstawowych strategii w handlu zagranicznym — komentuje Radosław Jarema.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Dywersyfikacja to podstawa