Firmy chętnie chwalą się działaniami z zakresu CSR. Równie często mówią o employer brandingu, który częściowo łączy się z działaniami CSR. Jednak jeśli chodzi o zatrudnianie specjalistów z tych dziedzin, to przedsiębiorcy nie są już tak aktywni. Jak podaje portal Pracuj.pl, od początku 2012 r. opublikowano w nim raptem pięć ofert pracy specjalistów od CSR i osiem dla specjalistów od employer brandingu. Według badania „Wyzwania HR 2013” (przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych i Pracuj.pl, 398 respondentów z działów HR różnych firm) 83 proc. ankietowanych przyznało, że nie zatrudnia i nie planuje zatrudnienia pracownika wyłącznie do employer brandingu. Znikome zainteresowanie firm takimi pracownikami pokazuje również badanie przeprowadzone w 2008 r. na zlecenie „Harvard Business Review Polska” i CSR Consulting (212 respondentów z małych, średnich i dużych firm).
Według tego raportu większość polskich firm nie ma stanowisk do działań z zakresu CSR. Prawie 37 proc. wyznaczyło jedynie osoby zajmujące się tą dziedziną — najczęściej w działach PR, komunikacji i relacji zewnętrznych, a niemal 30 proc. w biurach zarządów. Tylko trochę ponad 6 proc. firm ma samodzielne działy zajmujące się CSR. Zdaniem Małgorzaty Greszty, partnera zarządzającego w CSR Consulting, chociaż badanie przeprowadzono w 2008 r., dzisiaj jest podobnie.
— Firmy coraz chętniej zajmują się działaniami CSR, ale nie idą za tym nowe miejsca pracy. Nadal najczęściej tylko wyznacza się osoby do przedsięwzięć z zakresu CSR. Dlatego efekty tych działań nie są zadowalające — uważa Małgorzata Greszta. W przypadku employer brandingu pracodawcy nie do końca wiedzą, w którym dziale należałoby zatrudnić takiego specjalistę. Według 38 proc. ankietowanych powinien za to odpowiadać dział HR wspierany przez dział PR, a 32 proc. respondentów uznało, że powinno być odwrotnie.