Czytasz dzięki

Działanie w trudnych czasach

Jolanta Wiewióra, dyrektor zarządzający pionem HR i komunikacji w BGK
opublikowano: 25-03-2020, 22:00

Czym jest firma? Intuicyjnie odpowiemy, że to organizacja, która coś tworzy, produkuje, świadczy usługi, to miejsce pracy, zakład.

A co gdyby na nasze firmy spojrzeć bardziej osobowo? Czy chciałbyś pójść ze swoją firmą na kawę? Czy twoja firma jest w porządku wobec swoich pracowników i klientów? Jak zachowuje się w trudnych sytuacjach? Czy twoja firma jest OK, a może naprawdę da się lubić?

Dzięki zadawaniu takich pytań możemy sprawdzić, czy nasza firma rzeczywiście jest etyczna. Przestrzeganie przepisów i procedur, przejrzyste procesy to absolutna podstawa, bez której nie ma mowy o etycznej organizacji, ale to nie wszystko. Dziś, kiedy w Polsce i na świecie zmagamy się z epidemią koronawirusa, szczególnie wyraźnie widać, jak ważna jest odpowiedzialność organizacji. Obecna sytuacja jest dla firm swoistym egzaminem z etyki, a sformułowanie „w trosce o dobro naszych klientów” ma szansę przestać być wyświechtaną formułką.

Rola dużych firm, zatrudniających setki lub tysiące osób, także w takich chwilach jest szczególnie istotna. Te przedsiębiorstwa i instytucje powinny wyznaczać standardy, dawać najlepszy przykład. Jedną z takich organizacji jest Bank Gospodarstwa Krajowego, państwowy bank rozwoju, którego misją jest wspieranie społeczno- -gospodarczego rozwoju kraju. W codziennej działalności dbamy o compliance, prowadzenie przejrzystych i odpowiedzialnych procesów, ale wiemy, że prawdziwym testem są sytuacje trudne, kiedy potrzeba wyjątkowego zaangażowania oraz przemyślanych i stanowczych decyzji. Dlatego jeszcze przed pojawieniem się w Polsce pierwszych zachorowań na COVID-19 powołaliśmy sztab kryzysowy odpowiedzialny za monitorowanie sytuacji i podejmowanie decyzji mających wpływ na działalność banku.

W takich chwilach konieczne jest utrzymanie prawidłowej działalności organizacji, ale najważniejsze jest bezpieczeństwo pracowników, klientów i partnerów biznesowych. Dlatego dość szybko zdecydowaliśmy o odwołaniu krajowychi zagranicznych delegacji, a zdecydowana większość pracowników swoje obowiązki wykonuje zdalnie. Wszelkie spotkania także odbywają się zdalnie, a do końca maja odwołaliśmy wszystkie wydarzenia wewnętrzne i zewnętrzne, których jesteśmy organizatorem. Systematycznie informujemy pracowników o sposobach zminimalizowania ryzyka zakażenia poprzez stosowanie odpowiednich środków prewencyjnych. Miarą podejścia firmy do pracownika jest nie tylko wysokość premii, benefity i udogodnienia w miejscu pracy. Nie mniej ważny jest szacunek, prawdziwa troska i dbałość o bezpieczeństwo zatrudnionych osób.

Dla wielu firm jedną z największych wartości jest satysfakcja klientów, dziś nadzwyczaj istotne jest też zadbanie o ich bezpieczeństwo. W BGK zachęcamy ich do pozostania w domach i kontaktowania się z nami e-mailowo i telefonicznie. W miarę możliwości prosimy także o ograniczenie korzystania z gotówki oraz wizyt w placówkach.

Innego znaczenia nabiera także społeczna odpowiedzialność biznesu. BGK w zgodzie ze swoją misją ze szczególnym zaangażowaniem włączył się w wypracowanie rozwiązań pomocowych dla polskich przedsiębiorstw. Te rozwiązania są częścią tzw. Tarczy Antykryzysowej. Dziś bardzo wyraźnie widać, jak ważna w działaniu firm jest etyka. Dlatego bycie patronem konkursu Etyczna Firma jest dla BGK powodem do dumy. Etyczne działanie na co dzień po prostu się opłaca, teraz etyka może pomóc nam przetrwać trudny czas i wyjść z kryzysu jeszcze silniejszymi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jolanta Wiewióra, dyrektor zarządzający pionem HR i komunikacji w BGK

Polecane