Dziecięce luksusy na Kid's Time

Anna Druś
22-02-2018, 22:00

Misie od Louis Vuittona, balerinki od Gucciego, smoczki wysadzane diamentami — coraz wiecej rodzicow inwestuje w luksusowe akcesoria dla dzieci.

O nietanich upodbaniach rodziców świadczą o tym kończące się dzisiaj międzynarodowe targi Kid’s Time w Kielcach, przyciągających z roku na rok coraz więcej wystawców i zwiedzających. Organizatorzy imprezy szacują, że polski rynek produktów luksusowych dla dzieci jest już wart 1,5 mld zł, co oznacza wzrost r/r o 300 mln zł.

Wózek księżniczki:
Zobacz więcej

Wózek księżniczki:

Oblegane są wszystkie stoiska, m.in. to prezentujące słynny wózek Royal Baby, którym wożona była brytyjska księżniczka Charlotte (koszt 3 tys. EUR) Fot. ARC

— Polscy rodzice coraz częściej szukają produktów ekskluzywnych, obserwują trendy, nowości, zwracają uwagę, w co ubrane są dzieci celebrytów. Zazwyczaj najdroższym produktem jest wózek, który staje się efektowną wizytówką — mówi Magdalena Kordaszewska z portalu zabawkowicz.pl. Jej zdaniem, większość produkowanych w Polsce akcesoriów dziecięcych z półki luksusowej jest eksportowana, ale około 20 proc. z nich zostaje w kraju.

Ich obecność w ofercie pozwala producentom wyróżnić się na tle konkurencji. Tegoroczna edycja Kid’s Time przyciągnęła ponad 500 wystawców, w tym aż 79 firm z 21 krajów. Zainteresowanie jest tak duże, że trzeba było dołożyć 3 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej — wystawcy i zwiedzający mieli tym razem do dyspozycji aż 8 hal o powierzchni ponad 19 tys. mkw.

Oblegane są wszystkie stoiska, m.in. to prezentujące słynny wózek Royal Baby, którym wożona była brytyjska księżniczka Charlotte (koszt 3 tys. EUR), stoisko hiszpańskiej marki Mayoral, którą noszą królewskie dzieci, czy stoisko lalki Reborn z włosami z włókien używanych do produkcji peruk. Z szacunków Centrum im. Adama Smitha wynika, że koszt wychowania dziecka do pełnoletniości wyniósł w Polsce w 2017 r. 176-200 tys. zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Dziecięce luksusy na Kid's Time