Dzieło sztuki na kołach

Włoski producent sportowych aut pokazał nowy model. Tak szybkiego ferrari jeszcze nie było. 812 superfast będzie jedną z gwiazd zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie

Ferrari przyznaje, że nowe auto skierowane jest do klientów wymagających najmocniejszego i najbardziej ekskluzywnego samochodu. Na rynku tego typu pojazdów jest dosyć ciasno, więc producenci muszą nieustannie wymyślać nowe pokusy. Włosi postanowili kusić liczbami.

Zobacz więcej

NOWY KOLOR: Ferrari kojarzy się najczęściej z czerwonym, czarnym i żółtym, ale najnowszy model 812 superfast nie jest pomalowany zwykłą czerwienią. To specjalnie skomponowany z okazji 70-lecia firmy kolor o nazwie rosso settanta. ARC

Ferrari 812 superfast bazuje na modelu F12 berlinetta i napędzany jest silnikiem V12 o pojemności 6,5 litra i mocy około 800 KM. Samochód waży 1525 kg, setkę na liczniku ma po zaledwie 2,9 sekundach i rozpędza się do 340 km/h. Takich osiągów nie miała do tej pory żadna produkcyjna wersja samochodu marki Ferrari.

Jednocześnie auto wygląda dosyć normalnie — nie przypomina ulicznego bolidu z przymocowanymi z każdej strony spojlerami i skrzydłami, raczej typowe coupe. Wyglądem zajęło się centrum stylistyczne Ferrari i trzeba przyznać, że Włosi wykonali kawał dobrej roboty. Samochód łączy w sobie odwołania do klasycznych modeli włoskiej marki z nowoczesnością. Projektanci chcieli, aby 812 czerpało ze słynnego 365 GTB4 z 1969 r.

Szefowie Ferrari chcą z włoskiej marki wycisnąć jak najwięcej i nowy model ma być jednym z elementów tego planu. Poprzedni rok był rekordowy pod wieloma względami, a obecny również taki ma być. Ferrari dostarczyło klientom w zeszłym roku 8014 samochodów, czyli o 350 więcej niż wcześniej. Prognoza na ten rok zakłada wyprodukowanie 8400, ale to nie koniec, bo do 2019 r. z fabryki ma wyjeżdżać nawet 9000 sportowych, luksusowych aut. Firma chce mieć też wyższe przychody — sięgające 3,3 mld EUR.

Prezes Sergio Marchionne, który kieruje także całym koncernem Fiat Chrysler Automobiles, stara się poszerzyć pole działania marki Ferrari i wykorzystać jej potencjał nie tylko w branży motoryzacyjnej. Ferrari ma być marką, która będzie stanowiła wyzwanie dla tak potężnych graczy na rynku towarów luksusowych, jak Hermes i Louis Vuitton. Na razie Ferrari produkuje auta, o których marzy chyba każdy miłośnik motoryzacji, ale w przygotowanym przez Millward Brown i WPP rankingu BrandZ, który zawiera listę 100 najbardziej wartościowych globalnych marek, Ferrari brakuje.

Nowe ferrari 812 superfast zadebiutuje podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Cena jeszcze nie jest znana, ale media spekulują, że trzeba się liczyć z wydatkiem, który w przeliczeniu na złote sięgnie ponad 1,2 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Dzieło sztuki na kołach