Dziewczyny, które kochają technologie

opublikowano: 17-01-2013, 00:00

IT to branża dla mężczyzn? Nie tylko. Geek Girls Carrots wspólnie rozwijają pasję i biznesowe projekty

Geek Girls Carrots to społeczność kobiet zafascynowanych IT i nowymi technologiami. Za ich integracją stoi Kamila Sidor, która w maju 2011 r. — wówczas jako pracownik funduszu HardGamma Ventures — współorganizowała pierwszy w Polsce Start-up Weekend. Takie imprezy przyciągają wszystkich młodych przedsiębiorczych, w szczególności tych, którym marzy się rozwój własnych projektów technologicznych. Ale „wszystkich” wcale nie oznaczało wówczas „także kobiet”, stanowiły one ledwie niewielką grupę.

Kamila Stępniowska (FOT. MW)
Kamila Stępniowska (FOT. MW)
None
None

— Powstał więc pomysł zorganizowania spotkań start-upowych i IT, na które zapraszane byłyby przede wszystkim kobiety. Te, mimo że stanowią mniejszość w branży, istnieją i również realizują ciekawe projekty — zaznacza Kamila Sidor. Pierwsze spotkanie Geek Girls Carrots odbyło się dwa miesiące później. W półtora roku społeczność rozrastała się niemal samoczynnie. Obecnie dziewczyny działają już w ośmiu miastach: poza Warszawą, również we Wrocławiu, w Krakowie, Poznaniu, Białymstoku, Trójmieście, Szczecinie i Gliwicach.

Wspólny cel łączy

Dziś społeczność jest już bardziej sformalizowana, zwiększenie aktywności Geek Girls Carrots wymagało od inicjatorki założenia własnej działalności gospodarczej (GGC Kamila Sidor) i powołania centralnego zespołu koordynującego ogólnopolskie i lokalne działania. Tym bardziej że w ciągu miesiąca organizowanych jest już w sumie ok. ośmiu spotkań w Polsce, uczestniczy w nich po kilkadziesiąt osób.

— Dziewczyny przychodzą, by nawiązać nowe kontakty zawodowe, zyskać inspirację, a przede wszystkim motywację do pracy. Spotkać można programistki, graficzki, menedżerki projektów, właścicielki firm, specjalistki od mediów społecznościowych, studentki kierunków związanych z IT, pojawiają się też kobiety, które pracowały dotychczas w branży niezwiązanej z nowymi technologiami, ale chciałyby się przebranżowić i szukają kontaktu ze środowiskiem — wylicza Kamila Stępniowska, która odpowiada m.in. za organizację działań społeczności w stolicy. Spotkania spinają prelekcje regularnie zapraszanych gości. To osoby, które mają uczyć i oczywiście inspirować.

Na styczniowym, warszawskim „zlocie” gościła Asia Skubisz, absolwentka Uniwersytetu Oksfordzkiego, na którym studiowała japonistykę. Obecnie zajmuje się PR i marketingiem w branży IT, pracuje dla jednej z firm w Tokio. Dodatkowo współtworzy projekt Touchy Human Camera — to wyglądający mocno futurystycznie aparat fotograficzny — hełm, który wykonuje zdjęcia w chwili dotknięcia użytkownika przez inną osobę.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Za produktem stoi idea promowania komunikacji pozasieciowej (czysto ludzki dotyk zamiast komunikacji za pośrednictwem telefonów czy internetu). Podejmowane są już próby komercjalizacji gadżetu na rynku japońskim. Przesłanie od prelegentki: w życiu najwięcej tracą nie ci, którzy popełniają w pracy błędy, ale ci, którzy nie podejmują próby realizacji własnych aspiracji.

Takiego samego zdania jest Anna Karpiuk, ze społecznością związana niemal od początku. Wymyślona przez nią aplikacja Baby Carrot, pomagająca młodym mamom we właściwym karmieniu niemowląt, jest pierwszym projektem, który wykiełkował w ramach współpracy kilku dziewczyn z Geek Girls Carrots.

Projekt był już prezentowany i rozwijany, m.in. podczas listopadowej imprezy Startup Weekend Poznań. Obecnie trwają poszukiwania partnera (dietetyka, poradni dietetycznej itp.), który wspomoże zespół w kwestiach merytorycznych.

— Chcemy promować dobre wzorce kobiet, które odniosły sukces w branży nowych technologii. Pokazywać, że pasja i umiejętności powinny determinować nasze zainteresowania i wybór kariery. Dzięki nam dziewczyny znajdują pracę, firmy pracowników, a przedsiębiorcy współpracowników — tłumaczy Kamila Sidor.

Kontakt ze środowiskiem

Istotą jest też hasło klucz: networking. Spotkania mają pomóc w nawiązaniu nowych kontaktów, przydatnych w rozwoju zawodowym. Od stycznia 2013 r. do agendy spotkań wprowadzono minutowe prezentacje pomysłów na biznes czy ofert współpracy. Uczestniczkom ma to pomóc w poszukiwaniu partnerów biznesowych czy mentorów.

— Chcemy w ten sposób zwiększyć liczbę zespołów projektowych i start-upów technologicznych prowadzonych przez kobiety — wyjaśnia Kamila Sidor.

Ale networking to jedno, wiedza i umiejętności to drugie. Wiosną Geek Girls Carrots ruszają z drugą edycją szkoleń z programowania — Django Carrots i po raz pierwszy ze szkoleniami ze Scruma.

— Informacje o naszych działaniach i terminarze spotkań w poszczególnych miastach zamieszczamy na naszej stronie internetowej i na fanpage’u na Facebooku. Wystarczy je na bieżąco śledzić. Nasze spotkania są otwarte, w każdej chwili można do nas dołączyć. Pamiętać trzeba o jednym: my podpowiadamy, jak można zrealizować własną pasję, na resztę trzeba potem pracować samodzielnie — mówi Kamila Stępniowska.

Zaplanowane terminy spotkań

Warszawa: 15 lutego 14 marca 11 kwietnia 16 maja 13 czerwca 18 lipca Trójmiasto: 18 stycznia Poznań: 24 stycznia

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane