Za około tydzień TP SA ma ujawnić strategię na najbliższe dwa lata. Jej główne założenia to: nacisk na pion sprzedaży, plany redukcji kosztów i zatrudnienia oraz restrukturyzacja zadłużenia. Prognozy wyników na 2002 r. raczej nie zostaną ujawnione. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że plany są ambitne. Spółka przyspieszy też integrację Centertela z Orange.
Strategia przewiduje koncentrację na trzech filarach — klientach biznesowych, indywidualnych oraz multimediach. Po raz pierwszy telekom chce wyraźnie rozgraniczyć sektor konsumencki od biznesowego, który jest najbardziej dochodowy. Zwraca też uwagę fakt, że w centrum zainteresowania będzie klient, a nie segment usług (Internet, telefonia komórkowa czy stacjonarna).
W nowej strategii eksponowane miejsce ma więc zająć pion sprzedaży i wykorzystanie synergii wszystkich kanałów dystrybucji usług grupy telekomu. TP SA chce szybciej reagować na potrzeby rynku i opracowywać nowe oferty usług oraz zwiększać ich dostępność.
Szczegóły w piątkowym "Pulsie Biznesu".