Dziwne zagrania Tauronu pod siatką

opublikowano: 21-01-2019, 22:00

Do 2022 r. siatkówkę będzie sponsorował PKN Orlen. W ostatniej chwili wycofał się Tauron.

Wczorajszy Blue Monday, najbardziej depresyjny dzień w roku, dla polskiej siatkówki okazał się jednak inny. Ogłoszono podpisanie umowy pomiędzy PKN Orlen a Polskim Związkiem Piłki Siatkowej (formalnie umowę podpisano w zeszłym tygodniu, ale z uwagi na żałobę po Pawle Adamowiczu, prezydencie Gdańska, komunikację opóźniono). Paliwowy koncern został sponsorem reprezentacji męskiej, żeńskiej (i seniorów, i juniorów), a także plażówki do 2022 r. Nowością jest to, że zaangażuje się w projekt szkolnych ośrodków siatkarskich — inicjatywy Polskiego Związku Piłki Siatkowej oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki przy współpracy z samorządami. W klasach o profilu siatkarskim w 186 szkołach uczy się około 7 tys. uczniów.

PKN Orlen, którego prezesem jest Daniel Obajtek, w kolejnych latach
dziesiątkami milionów wesprze Polski Związek Piłki Siatkowej, kierowany przez
Jacka Kasprzyka.
Zobacz więcej

KASA W SIATCE:

PKN Orlen, którego prezesem jest Daniel Obajtek, w kolejnych latach dziesiątkami milionów wesprze Polski Związek Piłki Siatkowej, kierowany przez Jacka Kasprzyka. Fot. PZPS

— Ogromne zainteresowanie Polaków siatkówką nie pojawiło się znikąd. To sport, w którym odnosimy największe sukcesy. Cieszy mnie, że jako wspieramy tę, emocjonującą do ostatnich sekund meczu, dyscyplinę sportową. Nasze zaangażowanie w piłkę siatkową, która po sportach motorowych i lekkiej atletyce jest trzecim filarem marketingowym, traktujemy również jako dobrą inwestycję. Dlatego przedłużając umowę rozszerzyliśmy ją o wsparcie dla tych młodych zawodników, którzy za kilka czy kilkanaście lat stanowić będą o przyszłości tego sportu nie tylko w Polsce, ale także na arenie międzynarodowej — mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen, cytowany w komunikacie.

PKN Orlen sponsorował siatkówkę od 2012 r., według naszych nieoficjalnych informacjipłacił za to około 10 mln zł za sezon. 31 marca 2018 r. wypowiedział jednak umowę (miała obowiązywać do końca 2019 r.) i sponsorem był formalnie tylko do końca 2018 r. Po obronieniu w październiku przez Polaków tytułu mistrzów świata w paliwowym koncernie postanowiono jednak, że wspieranie siatkarzy będzie kontynuowane i po kilku miesiącach negocjacji umowę podpisano. Według naszych ustaleń, wartość kontraktu jest na zbliżonym poziomie do poprzedniego.

Długie negocjacje z Orlenem zakończyły się happy endem, w przeciwieństwie do innej państwowej spółki. Przez wiele miesięcy wejście w siatkówkę negocjował Tauron. Miał zostać sponsorem tytularnym Polskiej Ligi Siatkówki (PLS). 26 listopada Daniel Gryt, dyrektor w Tauronie, wszedł do rady nadzorczej PLS, a na 5 grudnia zaplanowano konferencję, podczas której miała być ogłoszona umowa. Przygotowano już nawet ściankę z logotypami. Dlaczego Tauron wycofał się w ostatniej chwili?

— Przed podjęciem ostatecznych decyzji dotyczących zaangażowania marketingowego i sponsorskiego przeprowadzamyszczegółową ocenę ich opłacalności w zakresie świadczeń wzajemnych i potencjału korzyści wizerunkowych, jak również ryzyka związanego z projektem. Tak też było w przypadku współpracy oferowanej mam przez PLS. Ze względu na sytuację na rynku energii planujemy obniżyć plan sponsoringowy na rok 2019 o połowę — w porównaniu z poprzednim. W celu realizacji celów sprzedażowych i budowania rozpoznawalności marki będziemy korzystać w tym okresie z innych narzędzi — odpowiedziało biuro prasowe Tauronu.

Te same powody podał w styczniu w liście do PLS wiceprezes Kamil Kamiński.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy