E-commerce szansą dla kobiecego biznesu

opublikowano: 29-09-2016, 22:00

Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Europie. E-sklep może być dla nich dobrym pomysłem na firmę.

Branża e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Wartość tego rynku w 2020 r. może osiągnąć poziom nawet 63 mln zł — wynika z najnowszego opracowania „Barometr e-commerce 2016”. Aż 87 proc. właścicieli sklepów online ocenia ich prowadzenie jako opłacalne. Dla ponad połowy respondentów jest to główne źródło utrzymania, a dla 38 proc. e-sklep to dodatkowe źródło przychodu.

To dobry sygnał dla Polek, które, jak pokazują badania, należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Europie. W Polsce co trzecia firma została założona i jest prowadzona właśnie przez kobietę. Jak wynika z badania PBS przeprowadzonego na zlecenie Eniro Polska, e-sklep może być jednym z pomysłów na opłacalny biznes dla płci pięknej.

— Na podstawie zarówno naszego badania e-sklepów, które pokazało, że aż 97 proc. respondentów prowadzi sklep internetowy dłużej niż dwa lata, jak również optymistycznych prognoz dla polskiego handlu opublikowanych np. w najnowszym raporcie „Barometr e-commerce 2016”, możemy wnioskować, że e-sklep jest szansą na prowadzenie opłacalnej działalności gospodarczej. W kontekście tych danych warto, aby kobiety, szczególnie te, które poszukują niezależności finansowej i elastycznego czasu pracy, rozpatrzyły możliwość założenia i prowadzenia własnego e-sklepu— komentuje Agata Wartak, kierownik ds. produktów www i wideo w Eniro Polska.

Jak pokazuje badanie PARP „Przedsiębiorczość kobiet w Polsce”, Polki można pod względem pozytywnego postrzegania szans na rynku zaliczyć do optymistek. Przedsiębiorczość kobiet w Polsce jest na jednym z najwyższych miejsc w Unii Europejskiej, a odsetek firm zakładanych przez płeć piękną rośnie. W biznesie panie często wybierają branże związane z potrzebami swoimi lub dzieci — te są im bliższe i czują się w nich pewniej. Dobrze rozumieją potrzeby swojej grupy docelowej i potrafią do niej skuteczniej dotrzeć. Panie coraz odważniej poszukują również nisz rynkowych i mają wiele niesztampowych pomysłów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane