Okres przedświąteczny oznacza dla sklepów internetowych prawdziwą hossę. Do operatorów logistycznych trafia w tym czasie dwa razy więcej przesyłek. Ten trend wyraźnie wskazuje na to, że powoli kończy się epoka wielogodzinnych wizyt w centrach handlowych. Współcześni klienci nie chcą marnować czasu na zakupy, stanie w kolejkach czy szukanie miejsca na parkingu. Świąteczne prezenty wolą kupować w sieci.
Czas w przypadku zakupów internetowych jest uzależniony również od formy dostawy. Operatorzy logistyczni oferują wiele metod odbioru przesyłki. Wizyta kuriera w godzinach, kiedy większość z nas jest w pracy, to za mało. Poczta Polska w najgorętszym okresie proponuje klientom doręczanie paczek w soboty. Oprócz tego coraz większą popularnością cieszy się usługa „Odbiór w punkcie”, dzięki której możemy odebrać naszą przesyłkę w jednej z placówek pocztowych, na stacji paliw Orlen lub w kiosku RUCH-u.
Oczywiście zakupy w sieci cieszą się zainteresowaniem nie tylko w okolicach świąt. Wiedzą o tym twórcy serwisu Allegro, który w ostatnich tygodniach został sprzedany za rekordową sumę 3,25 mld USD. Żeby jak najlepiej wykorzystać potencjał rynku e-commerce, sklepy internetowe i operatorzy logistyczni tworzą wspólną ofertę, dzięki której możemy korzystać z łatwiejszych i tańszych form dostawy. Przykładem jest właśnie portal Allegro, który w listopadzie nawiązał strategiczne partnerstwo z Pocztą Polską. Warto dodać, że już wcześniej Narodowy Operator Pocztowy obsługiwał 60 proc. paczek i przesyłek na tej platformie. Teraz Poczta będzie też doręczać również produkty zakupione w sklepie należącym do Allegro.
Tej zimy Polacy zamówią przez internet setki tysięcy paczek. Zrobią to szybko, sprawnie i wygodnie, dzięki sklepom internetowym i operatorom logistycznym. Rynek e-commerce sprawił, że odzyskaliśmy część straconego czasu. Wykorzystajmy go jak najlepiej z bliskimi, przyjaciółmi i rodziną.

Okres przedświąteczny oznacza dla sklepów internetowych prawdziwą hossę. Do operatorów logistycznych trafia w tym czasie dwa razy więcej przesyłek. Ten trend wyraźnie wskazuje na to, że powoli kończy się epoka wielogodzinnych wizyt w centrach handlowych. Współcześni klienci nie chcą marnować czasu na zakupy, stanie w kolejkach czy szukanie miejsca na parkingu. Świąteczne prezenty wolą kupować w sieci.
Czas w przypadku zakupów internetowych jest uzależniony również od formy dostawy. Operatorzy logistyczni oferują wiele metod odbioru przesyłki. Wizyta kuriera w godzinach, kiedy większość z nas jest w pracy, to za mało. Poczta Polska w najgorętszym okresie proponuje klientom doręczanie paczek w soboty. Oprócz tego coraz większą popularnością cieszy się usługa „Odbiór w punkcie”, dzięki której możemy odebrać naszą przesyłkę w jednej z placówek pocztowych, na stacji paliw Orlen lub w kiosku RUCH-u.
Oczywiście zakupy w sieci cieszą się zainteresowaniem nie tylko w okolicach świąt. Wiedzą o tym twórcy serwisu Allegro, który w ostatnich tygodniach został sprzedany za rekordową sumę 3,25 mld USD. Żeby jak najlepiej wykorzystać potencjał rynku e-commerce, sklepy internetowe i operatorzy logistyczni tworzą wspólną ofertę, dzięki której możemy korzystać z łatwiejszych i tańszych form dostawy. Przykładem jest właśnie portal Allegro, który w listopadzie nawiązał strategiczne partnerstwo z Pocztą Polską. Warto dodać, że już wcześniej Narodowy Operator Pocztowy obsługiwał 60 proc. paczek i przesyłek na tej platformie. Teraz Poczta będzie też doręczać również produkty zakupione w sklepie należącym do Allegro.
Tej zimy Polacy zamówią przez internet setki tysięcy paczek. Zrobią to szybko, sprawnie i wygodnie, dzięki sklepom internetowym i operatorom logistycznym. Rynek e-commerce sprawił, że odzyskaliśmy część straconego czasu. Wykorzystajmy go jak najlepiej z bliskimi, przyjaciółmi i rodziną.
Autor: PRZEMYSŁAW SYPNIEWSKI, prezes Poczty Polskiej