E-firmy z długami

opublikowano: 07-07-2019, 22:00

Sklepy internetowe mają pełne ręce pracy, ale wiele z nich boryka się z problemami finansowymi. To efekt zatorów płatniczych.

Na zamknięciu sklepów w niedziele korzysta przede wszystkim branża e-commerce. Świadczy o tym m.in. dynamiczny wzrost liczby nowo uruchamianych e-sklepów. Polski rynek sprzedaży internetowej urósł w ubiegłym roku o 1,8 tys. podmiotów, osiągając liczbę ok. 31 tys. W całym 2018 r. zarejestrowanych zostało prawie 6,9 tys. nowych sklepów, a wykreślono 5 tys. — wynika z danych wywiadowni Bisnode Polska.

Jednak mimo szybkiego rozwoju wiele e-sklepów ma problemy finansowe. W drugim półroczu 2018 r. zaległości e-commerce wzrosły prawie o jedną czwartą do 157 mln zł — wynika z danych Rejestru Dłużników BIG Info Monitor i Biura Informacji Kredytowej (BIK). E-handel nie radzi sobie przede wszystkim ze spłatą kredytów. Coraz więcej sklepów niepłacących w terminie trafia do rejestru dłużników za nieregulowanie faktur wystawianychprzez kontrahentów. Mowa tu głównie o płatnościach za telefon, internet, media oraz wynajem lokalu.

— Aby utrzymać firmę, przedsiębiorcy potrzebują od zaraz pieniędzy, które mogą przeznaczyć na wybrane przez siebie cele — podkreśla Alexander Beresford, zarządzający marketingiem w Finiacie, spółce oferującej faktoring i pożyczki.

Jego zdaniem sytuację e-sklepów poprawiłoby położenie nacisku na automatyzację — dla małych firm działających w sieci wygeneruje to oszczędności. Sektor e-commerce stoi obecnie przed wyzwaniami związanymi z rozwojem platform technologicznych, narzędzi obsługi klienta i współpracy z podmiotami zewnętrznymi. Do największych z nich należy racjonalizacja kosztów logistycznych — czyli zmniejszenie kosztów obsługi wysyłki towaru.

— Spółki z sektora e-commerce inwestują w rozwój, ale mają problem z udźwignięciem finansowych zobowiązań. W efekcie rośnie liczba dostawców usług i towarów dla sklepów internetowych, które nie dostają płatności na czas — komentuje Alexander Beresford.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane