e-Gazele przecierają szlaki

BARTOSZ CIOŁKOWSKI, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe
aktualizacja: 21-04-2017, 17:06

Dynamiczne przedsiębiorstwa z sektora MŚP jako pierwsze wdrażają innowacje wspierające e-handel, poprawiając konkurencyjność gospodarki i przecierając szlaki innym firmom.

Zobacz więcej

Marek Wiśniewski

Sektor e-handlu szybko się rozwija i w 2020 r. już 1/10 naszych zakupów będziemy robili w sieci. Zgodnie z tegorocznym badaniem na zlecenie Mastercarda, tylko 13 proc. polskich internautów deklaruje, że w ogóle nie kupuje online. Jednocześnie na rynku e-commerce pojawiają się nowe trendy, które stawiają przed branżą nowe wyzwania.

Współczesny konsument jest bardziej wymagający niż kiedykolwiek wcześniej i korzysta z różnych kanałów sprzedaży oraz różnych urządzeń. Oczekuje też, że e-sprzedawca zapamięta jego preferencje i przedstawi mu dopasowane do nich oferty. Internetowi detaliści muszą zaś sprostać tym wymaganiom, oferując spersonalizowane rozwiązania i doświadczenie użytkownika, które będzie na równie wysokim poziomie w każdym kanale sprzedaży.

Ważnym zadaniem e-przedsiębiorców jest też takie skonfigurowanie opcji płatniczych, żeby jak najbardziej zmniejszyć liczbę tzw. porzuconych koszyków.

Z niedawnego badania polskich internautów wynika, że prawie 1/3 rezygnuje z zakupów, jeśli ich ulubiona forma płatności nie jest dostępna. Dlatego ważne jest, żeby wachlarz opcji płatności dostępny na stronie był możliwie szeroki i uniwersalny, a dodatkowo wzbudzał zaufanie.

Ze wspomnianego badania Mastercarda wynika, że Polacy kupujący online oczekują przede wszystkim, żeby płacenie było wygodne (64 proc. wskazań) i szybkie (62 proc.). W tym kierunku zmierza nasz cyfrowy portfel Masterpass, który pozwala bezpiecznie zapisać w nim dane kart płatniczych. Dzięki temu użytkownik nie musi wpisywać danych karty przy każdej transakcji, ale jedynie wybiera jedną z kart zapisanych w portfelu. Takie szybkie i wygodne opcje płatności umożliwiają e-sprzedawcy osiągnięcie najważniejszego celu na tym etapie transakcji: aby trwała ona jak najkrócej, była wręcz „niewidoczna” dla kupującego, który w efekcie skupi się na wyjątkowości oferty e-sklepu.

W obszar e-commerce wchodzą też zupełnie nowe technologie, takie jak np. „internet rzeczy”. Pojęcie to oznacza, że różne urządzenia podłączone do sieci komunikują się między sobą. Dzięki temu możliwe jest np. robienie zakupów online za pomocą lodówki — takie rozwiązanie oferują już Samsung i Mastercard. Inną technologią, z którą już wkrótce coraz częściej będziemy mieli do czynienia przy m- -zakupach i e-zakupach, jest biometria. Dzięki niej, zamiast pamiętać i wpisywać hasła oraz numery PIN lub CVC/CVV, transakcje autoryzujemy odciskiem palca czy „mrugnięciem oka”, tak jak w przypadku opracowanej przez Mastercarda, wykorzystującej biometrię twarzy, metody „selfie pay”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: BARTOSZ CIOŁKOWSKI, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / / e-Gazele przecierają szlaki