e-Gazele stawiają na edukację i ekologię

aktualizacja: 21-04-2017, 17:06

W ubiegły czwartek w krakowskim Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha spotkali się liderzy rynku e-commerce południowej i południowo-wschodniej Polski

Centrum Manngha jest starsze od większości e-Gazel Biznesu, ale wciąż zachwyca nowoczesnością i nieustannie walczy o zwiedzających. Było więc doskonałym otoczeniem dla 44 firm, które odebrały tam wyróżnienia za poczesne miejsca w rankingu „Pulsu Biznesu”.

Uroczyście…

O tym, w jaki sposób powstał ranking e-Gazel Biznesu, opowiedział Marek Lekki, dyrektor ARC Rynek i Opinia, firmy, która na zlecenie redakcji „PB” przeprowadziła badanie wśród spółek wyspecjalizowanych w e-biznesie, a następnie opracowała ich zestawienie.

— W tym roku wzięliśmy pod uwagę firmy z branży, które w latach 2014-15 odnotowały wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w roku 2015. Musiały przy tym wykazać się obrotami od 50 tys. zł do 100 mln — tłumaczył Marek Lekki. Duże zaplecze magazynowe i indywidualne podejście do klienta to recepta na sukces firmy Everyday, prowadzącej stronę Bazylia.pl, która jest liderem rankingu w województwie małopolskim. Pomysł na powstanie sklepu wziął się z niecierpliwości. Założyciele dostrzegli powszechny wśród firm z artykułami wyposażenia wnętrz problem szybkości dostawy. Sklep działa od 2011 r., a w analizowanych latach współczynnik wzrostu przychodów wyniósł aż 161 proc. Na Podkarpaciu zwyciężył internetowy sklep ze zdrową żywnością i suplementami diety — owoc małżeństwa dietetyczki i informatyka, państwa Witków. — Tym, co nas wyróżnia, jest edukacja. Nasze produkty nie leczą, ale jest takie mądre powiedzenie: „Jesteś tym, co jesz”. Chcemy tłumaczyć, jak ważna jest zmiana nawyków żywieniowych — wyjaśnił swoje podejście do biznesu Radosław Witek. Takie podejście zagwarantowało podkarpackiej e-Gazeli wzrost przychodów na poziomie 175 proc. Firma istniejąca od 2014 r. dystrybuuje swoje produkty również w Rumunii i Anglii. Lider w województwie świętokrzyskim postawił na poszanowanie praw pracownikówi środowiska naturalnego. Handlująca materiałami eksploatacyjnymi do drukarek i kopiarek firma TkMix buduje model umożliwiający pracownikom swobodne godzenie życia rodzinnego z zawodowym. Swoim klientom proponuje również darmowy odbiór zużytych tonerów, aby zminimalizować ryzyko ich niebezpiecznej utylizacji. — Dla nas to bardzo ważne, żeby swoją działalnością nie obciążać przyszłych pokoleń, a więc naszych dzieci — tłumaczył Maciej Osieja, właściciel firmy, która osiągnęła wzrost przychodów na poziomie 254 proc.

…i merytorycznie

Podczas panelu dyskusyjnego „E-commerce na wyższym biegu — jak przyspieszyć rozwój biznesu?” eksperci branży dyskutowali o najważniejszych oczekiwaniach klientów oraz wyzwaniach związanych z globalizacją i rosnącym rynkiem chińskim. — Kluczem do sukcesu jest otwartość na innowacje i oczekiwania klientów.

Wśród nich są takie kwestie jak jakość i bezpieczeństwo. Dlatego rekomendujemy e -Gazelom Biznesu współpracę z doświadczonymi, zaufanymi partnerami — mówił Robert Kuraszkiewicz, członek zarządu Banku Pocztowego. Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju nowego biznesu w firmie Mastercard, zwracał natomiast uwagę na wykorzystywanie najnowszych rozwiązań w elektronicznych systemach płatności.

— Opór klientów przed płatnościami w sieci powinniśmy przełamywać nowoczesnymi rozwiązaniami, takimi jak na przykład biometria, która rozwiązuje problem zapamiętywania wielu haseł do kart czy rachunków. Już niedługo urządzenia elektroniczne będą rozpoznawać płatnika po jego twarzy, co uniemożliwi jakiekolwiek fałszerstwa — przekonywał Aleksander Naganowski. Nie zabrakło też tematu elektryzującego europejskich i dalekowschodnich polityków, czyli Jedwabnego Szlaku. O nim opowiadałGrzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

— To wielka szansa dla Polski i polskich przedsiębiorców, szczególnie z branży e- -commerce. Połączenia morskie, kolejowe i lotnicze z Chinami umożliwią sprawny import towaru, ale również eksport, ponieważ rozwijający się rynek Dalekiego Wschodu spragniony jest artykułów europejskich. Tamtejsi partnerzy handlowi są otwarci na współpracę z firmami z Polski. Tę chęć musimy wykorzystywać, dlatego nie bójmy się nawiązywać rozmów podczas wizyt delegacji i spotkań biznesowych. Oni są naprawdę na nas otwarci, a my możemy zarobić — namawiał Grzegorz Kurdziel. Krakowska gala była drugą z pięciu regionalnych spotkań laureatów rankingu odbywających się w całej Polsce. W tegorocznym, trzecim zestawieniu najdynamiczniejszych przedstawicieli branży e-commerce znalazły się 333 firmy, o 30 więcej niż rok wcześniej i 80 więcej niż w pierwszej edycji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / / e-Gazele stawiają na edukację i ekologię