e-Gazele wnoszą powiew młodości

aktualizacja: 21-04-2017, 17:07

Ostatnia z cyklu tegorocznych gal e-Gazel Biznesu zgromadziła największą liczbę uczestników. Nic dziwnego, województwa centralnej i wschodniej Polski mają w tegorocznym rankingu najliczniejszą reprezentację

To głównie zasługa liderów z województwa mazowieckiego, z którego w tym roku wywodzi się aż 78 nagrodzonych firm. Aż trzy e-Gazele z tej puli trafiły do pierwszej dziesiątki zestawienia. Ale jak zauważył Przemysław Barankiewicz, redaktor naczelny Bankier.pl, który swoim przemówieniem otworzył warszawską galę, również reprezentacja firm z pozostałych województw, goszczących na środowej gali, podlaskiego i lubelskiego, jest w tym roku znacznie wyższa niż przed rokiem. Do rankingu zakwalifikowało się bowiem 13 firm z Podlasia i 7 z Lubelszczyzny.

RYNEK WYMUSZA ZMIANY:
Wyświetl galerię [1/5]

RYNEK WYMUSZA ZMIANY:

Firma Ochnik istnieje od 1989 r. Z czasem musieliśmy ewoluować i otworzyćsię na wymagania rynku, by się na nim utrzymać. To dotyczy zarówno rozszerzenia oferty, jak i wprowadzenianowych kanałów sprzedaży, przede wszystkim online — mówił Dawid Szrek, specjalista do spraw sprzedaży internetowej w firmie Ochnik. Marek Wiśniewski

— Cała lista rankingowa jest dłuższa od dwóch poprzednich, a zwyżki obrotów, które decydują o miejscach zajmowanych przez firmy, równie imponujące jak w latach poprzednich. Aż 48 e-Gazel w ciągu roku podwoiło obroty, a lider zestawienia zwiększył je ośmiokrotnie. To wszystko tylko potwierdza, że nie ma już praktycznie branży, która nie zwiększałaby zysków dzięki e-sprzedaży — tłumaczył Przemysław Barankiewicz.

Obiecują szybki rozwój

Na warszawskiej gali, która odbyła się w restauracji Endorfina w Pałacu Zamoyskich, nie sposób było nie zauważyć, że wśród zgromadzonych liderów polskiego e-biznesu większość stanowią ludzie młodzi.

— Tym większy szacunek należy się państwu za ich dokonania — podkreślił Przemysław Barankiewicz. Znaczące były słowa młodego lidera z województwa lubelskiego, który po odebraniu nagrody wzruszony przemawiał ze sceny.

— To dla naszej firmy przede wszystkim ogromne wyróżnienie, które daje nam motywację do dalszej, jeszcze bardziej wytężonej pracy. Sukces to przede wszystkim efekt pracy zespołowej i to wszystkim naszym pracownikom należą się gratulacje i podziękowania — mówił Paweł Morawski, dyrektor zarządzający Artemodo. Zwycięska firma z województwa lubelskiego zajmuje się sprzedażą, projektowaniem oraz produkcją oświetlenia zaledwie od 2013 r. Zmotywowani wyróżnieniem planują dalszy prężny rozwój. Na sali nie zabrakło jednak firm z o wiele dłuższą historią, reprezentowanych przez równie młodych biznesmenów. Być może powiew młodości sprawił, że również firmy z tak długą tradycją jak Ochnik pną się w takich rankingach jak e-Gazele Biznesu.

— Cieszymy się z nagrody, która stanowi dla nas przede wszystkim inspirację do dalszych starań, żeby za rok być może podskoczyć jeszcze wyżej i znaleźć się na pierwszym miejscu — deklarował Dawid Szrek, specjalista do spraw sprzedaży internetowej w firmie Ochnik.

Bez internetu ani rusz

Najważniejszy wniosek ze środowej gali jest taki, że dzisiaj prowadzenie jakiegokolwiek biznesu nie jest możliwe bez przynajmniej częściowego przeniesienia go do internetu. Podkreślali to zarówno przedstawiciele nagrodzonych firm, jak i uczestnicy debaty „E-commerce na wyższym biegu. Jak przyspieszyć rozwój biznesu”, która odbyła się podczas gali.

— Z roku na rok w wynikach naszej ankiety prowadzonej wśród e-Gazel Biznesu rośnie wartość parametrów związanych z liczbą zamówień i przesyłek internetowych. Co więcej, rośnie również wartość samych zamówień. Ale ja mam swój własny wskaźnik tego, jak rośnie rynek sprzedaży online. Otóż w budynku, w którym mieszkam, znajduje się pomieszczenie dozorczyni. Kurierzy zostawiają tam przesyłki zamówione przez internet, gdy nie zastaną mieszkańców. W ostatnim czasie obserwuję, że pod koniec każdego dnia liczba tych paczek jest wielka, coraz większa. Nie jest to obserwacja poparta właściwą metodologią, ale pozwala na pewno zauważyć, że rynek e-commerce w Polsce szybko rośnie — zaznaczył Łukasz Mazurkiewicz, prezes ARC Rynek i Opinia.

Podobne zdanie mają sami przedsiębiorcy, również ci, którzy reprezentują nieco starsze pokolenie niż milenialsi. — Moja firma działa od 20 lat i od początku prowadzi sprzedaż internetową, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Do innych krajów sprzedajemy przez Amazon. Dzisiejsze wyróżnienie jest dla nas bardzo ważne, chciałoby się więcej, jednak rynek sprzedaży bielizny rządzi się specyficznymi prawami i kiedy osiągnie się już jakiś pułap, trudno jeszcze bardziej zwiększać obroty. Co nie znaczy, że przestaniemy próbować — komentował Jan Ciulkin, prokurent w firmie Kontri z województwa podlaskiego.

Warszawska gala była szóstą i ostatnią w tegorocznym cyklu regionalnych spotkań, podczas których wręczano nagrody e-Gazelom Biznesu. W tegorocznym, trzecim zestawieniu nagrodzono 333 firmy, o 30 więcej niż rok wcześniej i o 80 więcej niż w pierwszej edycji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / / e-Gazele wnoszą powiew młodości