E-sklepy nie są gotowe na zmiany prawa

opublikowano: 29-10-2014, 00:00

Barometr „Pulsu Biznesu”.Tylko dwa miesiące zostały do wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta.

Tymczasem nawet 93 proc. e-sklepów może nie być na to gotowych. Prawie 45 proc. nie zaczęło jeszcze żadnych przygotowań w tym kierunku, choć wdrożenie większości wymaganych zmian zajmie dużo czasu — wynika z badania firmy Praktycy.com, zrealizowanego na zlecenie platformy RzetelnyRegulamin.pl. Jeśli placówki prowadzące handel w sieci nie zdążą przed 25 grudnia, to czekają na nie kary grzywny do 5 tys. zł — zgodnie ze znowelizowanym kodeksem wykroczeń. Dodatkowo Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów może nałożyć na nie karę równowartości 10 proc. przychodów za poprzedni rok. Nowa ustawa znacznie rozszerza uprawnienia konsumentów, wydłuża np. czas na zwrot towarów. Wymagane będą również zmiany w regulaminach, elementach nawigacyjnych i mechanizmach e-sklepu. Jedną z najpoważniejszych będzie konieczność zmiany nazwy przycisku potwierdzającego złożenie zamówienia na „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Tyle że 48 proc. respondentów twierdzi, że nie ma o tym pojęcia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy