E-taksówki wybierają darmowe ładowanie

Magda Graniszewska
opublikowano: 05-07-2018, 22:00

Ponad 80 proc. użytkowników samochodów elektrycznych w Polsce to nasi klienci — podaje GreenWay Polska, słowacka firma, która inwestuje w stacje ładowania aut elektrycznych, m.in. w Polsce.

Ponad 80 proc. użytkowników samochodów elektrycznych w Polsce to nasi klienci — podaje GreenWay Polska, słowacka firma, która inwestuje w stacje ładowania aut elektrycznych, m.in. w Polsce. Ten lider rynkowy, jako pierwszy w Polsce, w maju wprowadził opłaty za pobieranie prądu z ładowarek. Wczoraj podzielił się z rynkiem danymi i wnioskami za pierwsze półrocze 2018 r.

— Od kiedy wprowadziliśmy opłaty, widać zmiany w sposobie ładowania samochodów — mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.

Po pierwsze, czterokrotnie spadła miesięczna liczba sesji ładowania, przede wszystkim ze względu na odpływ firm taksówkowych i użytkowników carsharingu. Wcześniej ci użytkownicy generowali ponad 20 proc. popytu. Po drugie, ładowania trwają krócej.

Teraz jest to około 43 minut podczas jednej sesji. Zmieniła się też struktura wykorzystywanych ładowarek — wzrosła popularność tych, które znajdują się przy trasach przelotowych.

80 proc. O co najmniej tyle wzrosła w pierwszym półroczu liczba użytkowników zarejestrowanych w sieci GreenWay Polska, inwestującej w stacje ładowania aut elektrycznych. Wynosi obecnie 1,7 tys.

14 tys. Tyle sesji ładowania klienci GreenWay zrealizowali w pierwszym półroczu. Pobrali ponad 220 tys. kWh energii, co umożliwiło przejechanie 1,4 mln km.

37 Tyle stacji ładowania prowadzi dziś GreenWay Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magda Graniszewska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / E-taksówki wybierają darmowe ładowanie