E- usługi Poczty dla firm

opublikowano: 18-03-2013, 17:35
aktualizacja: 24-05-2017, 15:18

Wypisy z gruntów, KRS-y, informacje z Krajowego Rejestru Karnego – między innym te dokumenty chciałaby udostępniać Poczta Polska w swoich placówkach pocztowych. Dla przedsiębiorców to szansa na szybkie i bezpieczne otrzymanie potrzebnych informacji.
Poczta Polska już dziś proponuje e-usługi dla biznesu, ale chce być także operatorem zapewniającym kontakt na styku obywatel – państwo.  W najbliższych latach zastępowanie papierowej korespondencji komunikacją elektroniczną będzie coraz bardziej dynamiczne. Już dziś oferta Poczty Polskiej w coraz większym stopniu bazuje na nowoczesnych sposobach komunikacji. Poczta wdraża nowoczesne rozwiązania by spełnić oczekiwania klientów na zmieniającym się rynku pocztowym. Spółka rozwija obszar e-usług, a pierwsze produkty jak poczta hybrydowa czy neokartka, będące połączeniem maila z tradycyjną korespondencją, są już dostępne dla klientów. Na coraz większą skalę pojawia się elektroniczne awizo, klienci mogą nadać przekaz pocztowy przez internet. Szereg produktów pocztowych można kupić w e-sklepie PP, a klienci bez wychodzenia z domu mogą poprzez specjalną aplikację wprowadzić dane o swoich przesyłkach do systemu poczty, skracając do minimum czas pobytu w placówce. Po nadaniu paczki mogą monitorować ją w internecie.

Poczta, jako instytucja zaufania publicznego zapewniająca bezpieczeństwo i pewność dostarczania, uwiarygodnia e-korespondencję i jest naturalnym partnerem m.in. do przejmowania usług na linii obywatel-państwo. Potencjał tego segmentu jest znaczny – szacuje się że samych zaświadczeń z US wydaje się rocznie ok. 10 mln a wypisów z KRS czy KRK ok. 4 mln.
Narodowy operator posiada największą w kraju sieć placówek pocztowych. Można powiedzieć, że Poczta jest wszędzie.  To atut, który Poczta chce wykorzystać i przybliżyć przedsiębiorcom i osobom prywatnym kontakt z administracją państwa. Działa to już w poczcie czeskiej, gdzie wypis kosztuje równowartość 4- 5 euro. To mniej niż koszt dojazdu do większego miasta, gdzie znajduje się dostęp do takich baz. Taniej jest po prostu iść do placówki pocztowej.

Zbigniew Baranowski
Rzecznik prasowy, Poczta Polska S.A.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane