East Pictures liderem letniej hossy

Maciej Zbiejcik
opublikowano: 02-09-2010, 10:33

Wakacyjny dorobek funduszu działającego w branży filmowej to blisko 190-procentowy wzrost kursu.

Wzrost notowań jest imponujący, ale patrząc na wyniki spółki, można stwierdzić, że inwestorzy kupują przyszłość. I to daleką. East Pictures powstał jako projekt typu start-up, którego celem jest inwestowanie w komercyjne produkcje filmowe kierowane na rynek polski oraz za granicę. Na razie jej działalność przynosi straty. Jednak w przyszłości może się to zmienić, bo ciekawie prezentują się realizowane przez spółkę projekty. W drugim kwartale East Pictures rozpoczął przygotowania do planowanej na ten rok pierwszej produkcji filmowej — horroru w technologii 3D "Charnobyl 2011" w reżyserii Patryka Vegi, który jest jednocześnie jednym z głównych udziałowców East Picture. Produkcja będzie przeznaczona głównie do dystrybucji na rynki zagraniczne (Stany Zjednoczone, kraje azjatyckie, jak Japonia oraz kraje Europy Zachodniej). We wrześniu planowane jest rozpoczęcie zdjęć.

To niejedyny projekt realizowany przez East Pictures. Giełdowa spółka jest agentem sprzedaży zagranicznej na kraje azjatyckie filmu Ciacho. W związku z tym Ciacho będzie zaprezentowane we wrześniu na konkursie filmowym w Tokio. Ma to być element promocji oraz okazja do nawiązania kontaktów z dystrybutorami na tamtejszym rynku. Jednocześnie prowadzone są rozmowy na temat produkcji gier oraz gadżetów związanych z filmem. Działania w tym kierunku mają na celu wykorzystanie wszystkich pól eksploatacji filmu, a tym samym zmaksymalizowanie osiągniętych przychodów.

Warto też dodać, że spółka zdecydowała się na zdywersyfikowanie przychodów. Chodzi o rozszerzenie działalności o produkcję masowych imprez kulturalnych, jak np. festiwale. Obecnie prowadzone są rozmowy w sprawie organizacji jeszcze w tym roku dużego projektu międzynarodowego. W raporcie z drugiego kwartału czytamy, że spółka kończy prace nad wypracowaniem ostatecznego modelu finansowania swoich przedsięwzięć, opierając się na współpracy z renomowanymi instytucjami finansowymi.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Zbiejcik

Polecane