Ekosystem e-commerce: coraz więcej elementów i uczestników

Materiał partnera
opublikowano: 27-09-2018, 22:00

Polacy polubili zakupy online, więc śmiało można założyć, że klientów sklepów internetowych nadal będzie przybywać. Jak podaje firma badawcza Gemius, wartość rynku e-commerce w tym roku szacuje się na około 45 mld zł, a prognozy na 2022 r. przewidują ponad 70 mld zł

Wzrost popularności e-handlu jest zrozumiały, oferta w sieci staje się coraz szersza, bardziej zróżnicowana i atrakcyjna cenowo; rośnie lista towarów, które można nabyć online. Ponadto sprzedaż jest powiązana z promocjami, wyprzedażami, sezonowymi obniżkami i innymi akcjami, jak czarne piątki itd. Z końcem sierpnia ruszyła nowa usługa Allegro Smart!, która umożliwia — po wniesieniu opłaty abonamentowej — odbieranie i zwrot darmowych przesyłek z Allegro przez rok. Bez względu na ich liczbę.

Coraz więcej firm decyduje się przenieść lub dodać
sprzedaż produktów do sieci. Dzięki temu rośnie internetowa oferta. Coraz
więcej interesujących nas rzeczy, coraz więcej marek możemy kupić online. Ten
rynek właściwie nie ma ograniczeń.
Zobacz więcej

PRZYBYWA SPRZEDAWCÓW I NABYWCÓW:

Coraz więcej firm decyduje się przenieść lub dodać sprzedaż produktów do sieci. Dzięki temu rośnie internetowa oferta. Coraz więcej interesujących nas rzeczy, coraz więcej marek możemy kupić online. Ten rynek właściwie nie ma ograniczeń. Fot. iStock

Jednocześnie coraz więcej firm decyduje się przenieść lub dodać sprzedaż własnych produktów do sieci. Rośnie też liczba sprzedawców — dystrybutorów różnych marek w sklepach internetowych. Łatwo dostrzec korzyści, jakie mogą osiągnąć z przejścia do sprzedaży online oraz ze współpracy z platformami e-commerce, jak np. Allegro. Dostają od nich wsparcie, którego nie mieliby w samodzielnej działalności handlowej w sieci — narzędzia biznesowe, jak np. sieć logistyczna i promocyjna, jak m.in. Allegro Smart!

Smart shopping

Konsumenci kupujący online przekonali się już, że zakupy w domowym zaciszu mogą być wygodne, tanie i bezpieczne. To forma idealna dla osób, które cenią czas i męczą się już na samą myśl o odwiedzeniu galerii handlowych, panującym w nich tłoku, kolejkach do kas. Z drugiej strony, zakupy online to dobre rozwiązanie dla tych, którzy jednak potrzebują więcej czasu, by dokładnie przyjrzeć się ofercie, dowiedzieć się wszystkiego o produkcie, porównać ceny. Kolejki do przebieralni także przestają być problemem, ponieważ korzystając z darmowych zwrotów niemal wszystko można przymierzyć spokojnie we własnym domu. Klienci internetowi nie ponoszą bowiem ryzyka nabycia produktu, który nie spełnia ich oczekiwań. Zawsze mogą zwrócić zakupy, najczęściej za darmo (podczas gdy w handlu stacjonarnym zwrot towaru zależy od sprzedawcy).

Zakupy online ułatwiają klientom m.in ogromny wybór w jednym miejscu, za pośrednictwem jednej platformy (np. Allegro). Na przykład teraz, gdy zaczęła się szkoła, a za kilka dni ruszą zajęcia na uczelniach, rośnie zainteresowanie produktami potrzebnymi uczniom i studentom — od plecaków, wyprawek, zestawów edukacyjnych, zeszytów, markerów i innych przyborów papierniczych, przez obuwie sportowe, po komputery czy tablety. Zakupy szkolne w pełni, a internetowa oferta pełna promocji i okazji. Sprzedawcy koncentrują się na sezonowych potrzebach — wystarczy zajrzeć do sieci.

Logistyka na służbie

Równolegle z rozwojem rynku e-commerce musi postępować rozwój logistyki — jest coraz więcej kupujących, coraz więcej przesyłek do dostarczenia. Korzystnie zmienia się forma oraz cena dostawy. Aby cały proces zakupowy przebiegał szybko i wygodnie, Allegro postanowiło rozwijać sieć punktów odbioru, na którą obecnie składa się 15 tys. lokalizacji. Odbiór zamówionej przesyłki z pobliskiej Żabki, Orlenu, kiosku lub paczkomatu to wygoda i oszczędność czasu, na którą liczą konsumenci. Nikt nie chce w nieskończoność „łapać się” z kurierem.

Co więcej, Allegro udostępnia sprzedawcom na platformie korzystanie z sieci punktów odbioru na preferencyjnych warunkach, których pojedynczo nie byliby w stanie wynegocjować z operatorami logistycznymi. To bardzo cenne wsparcie dla decydujących się wejść w sprzedaż online.

Kupującemu po drodze

Usługa Allegro Smart! zapewnia za jednorazową opłatę 49 zł darmową dostawę i zwrot zakupów na Allegro na okres roku. Nabyte przedmioty dostarczane są do paczkomatów, punktów odbioru lub za pomocą listów poleconych. Dostępna jest także wersja półroczna, kosztująca 39 zł. Już tydzień po uruchomieniu usługi wykupiło ją ponad 100 tysięcy klientów i liczba ta stale rośnie. Klienci przeliczyli, że koszt zakupu usługi zwraca się już po 6 dostawach, co wskazuje, że jest to idealne rozwiązanie nie tylko dla osób dokonujących zakupów co kilka dni. Nawet klienci robiący zakupy raz w miesiącu zbilansują sobie opłatę za usługę i poczują oszczędności. Allegro Smart! wpisuje się w oczekiwania wobec zakupów internetowych — darmowe dostawy, darmowe zwroty, przesyłki do paczkomatów i punktów odbioru. ...Ale ma też inny wymiar.

Sprzedawcom na rękę

Adresowane do klientów Allegro Smart! nie pozostaje bez wpływu na sprzedawców oraz ofertę Allegro — w ciągu pierwszego tygodnia sprzedający dodali na platformie prawie 4 mln ofert (do dostępnych już 34 milionów). Ten projekt nie tylko wpisał się w trendy globalnego e-handlu, budując lojalność i aktywizując klientów Allegro, ale dał także dodatkowy impuls do wzrostu na krajowym rynku e-commerce. Impuls dla całego jego otoczenia — producentów, sprzedawców, logistyków, firm kurierskich i sieci partnerskich. Dynamiczny wzrost częstotliwości zakupów na Allegro to wsparcie dla 125 tys. profesjonalnych sprzedawców działających na tej platformie. Wzrasta więc konkurencyjność firm handlujących na Allegro, a obniża się próg wejścia w e-handel nowych podmiotów. Szczególnie małym firmom opłaca się przejście na sprzedaż internetową. Łatwo docenić potencjał, jaki daje wielka platforma i nowa usługa. Mniejsi sprzedawcy mogą małym kosztem wykorzystywać narzędzia marketingowe i promocyjne — usługę Allegro Smart! i towarzyszące jej liczne akcje, jak Smart! Okazje (oferty przygotowane specjalnie dla Allegro Smart! z rabatami sięgającymi 50 proc.), czy tzw. monety, które dają dodatkowe bonifikaty.

Wejście nowych firm w sprzedaż internetową jest łatwiejsze i tańsze dzięki możliwości wykorzystania wypracowanych przez platformę mechanizmów i korzyści — od niskich wynegocjowanych cen przesyłek, przez dostęp do sieci punktów odbioru i paczkomatów (do końca roku będzie 20 tys. punktów w całym kraju), po aktywizującą internautów usługę Allegro Smart!, przynoszącą zwiększenie częstotliwości zakupów konsumenckich a finalnie wzrost sprzedaży.

Takie elementy biznesu e-commerce, jak ceny przesyłek, sieć punktów ich odbioru, i paczkomatów (obok niezależnie działających kurierów), bezpieczne systemy płatności i programy ochrony klienta, wreszcie dynamiczne i skuteczne działania marketingowe, tworzą ekosystem wokół platformy Allegro, który pozwala małym firmom rozwijać swoją aktywność w e-handlu — jednej z najszybciej rosnących i perspektywicznych branż naszej gospodarki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Gospodarka / Ekosystem e-commerce: coraz więcej elementów i uczestników