Eksperci pomogą MSP zaistnieć w sieci

Sylwia WedziukSylwia Wedziuk
opublikowano: 2017-04-02 22:00
zaktualizowano: 2017-04-02 16:12

Rusza kolejna odsłona Internetowych Rewolucji, programu Google’a, wspierającego rozwój małego biznesu w sieci. Tym razem we współpracy z ZPP.

Google razem ze Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP) uruchamia kolejny projekt w ramach programu Internetowe Rewolucje. W efekcie na terenie całej Polski będzie działać 30 doradców, którzy wesprą mikro-, małe i średnie firmy w analizie ich potrzeb i dotychczasowych działań w internecie albo przy wykorzystaniu narzędzi internetowych.

Pomogą oni również w zdefiniowaniu indywidualnego planu działania firmy w sieci. Ponadto odpowiedzą na pytania i wątpliwości przedsiębiorców już na etapie wdrażania rozwiązań z opracowanego wspólnie planu działania. W pierwszej kolejności projekt zostanie uruchomiony w woj. lubuskim, opolskim, śląskim, wielkopolskim i zachodniopomorskim. Do nich stopniowo będą dołączały kolejne regiony.

Przedsiębiorcy, którzy chcieliby wziąć udział w programie, muszą wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie g.co/InternetoweRewolucje- DlaFirm. Z zarejestrowanymi firmami będą kontaktować się doradcy z właściwego regionu — aby umówić się na spotkanie w siedzibie firmy, od którego rozpocznie się wsparcie w opracowywaniu i wdrażaniu rozwiązań oraz narzędzi internetowych.

W ramach Internetowych Rewolucji powstała platforma edukacyjna, która działa do tej pory. Dzięki niej na stronie internetowerewolucje.pl przedsiębiorcy mogą korzystać z materiałów edukacyjnych. Nowa odsłona programu bardziej skupia się na realnych działaniach niż poprzednia edycja.

— Z naszych badań wynika, że przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że firmy wykorzystujące internet, np. do reklamy, promocji sprzedaży czy zarządzania, będą rozwijały się szybciej i lepiej niż te, które nie są w nim obecne. Technologia wciąż się rozwija, możliwości, jakie daje internet, jest coraz więcej, co często utrudnia przedsiębiorcom wybranie tego, co jest dla nich najważniejsze. Dlatego w tym roku program Internetowe Rewolucje skupi się na realnym i bezpośrednim wsparciu firm. Doradcy pomogą przedsiębiorcom zdefiniować ich potrzeby oraz odpowiednio dobrać narzędzia do realizacji swoich celów — mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor Google Polska. Jej zdaniem, dzięki wsparciu ZPP możliwe będzie sprawniejsze dotarcie do firm w regionach.

— Internet daje możliwość podjęcia działalności konkurencyjnej przez małe firmy względem dużego biznesu. Jednocześnie jest to znakomity instrument do zdobywania nowych rynków, w tym zagranicznych. Jestem przekonany, że tegoroczna formuła Internetowych Rewolucji, oparta na indywidualnym doradztwie dla firm, spotka się z pozytywnym przyjęciem przez mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa — wtóruje jej Marcin Nowacki, wiceprezes ZPP.