Eksport wyzwaniem dla maluchów

opublikowano: 17-07-2018, 22:00

Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz chętniej stawiają na rozwój biznesu na rynkach międzynarodowych.

Spośród tych, które już dziś eksportują produkty, aż 71 proc. bardziej koncentruje się na ich sprzedaży za granicą, niż w kraju — wynika z najnowszego badania „Ship for Success”, zrealizowanego przez Agility. I choć 75 proc. firm MŚP prowadzi wymianę handlową dłużej niż cztery lata, 47 proc. z nich przyznaje, że wciąż brakuje im wiedzy na temat tego, jak organizować międzynarodowy transport.

Dla 40 proc. respondentów dokumentacja przewozowa jest skomplikowana i trudna do zrozumienia, natomiast dla 42 proc. koszty są zbyt wysokie — lub brakuje im informacji na ich temat. Znacząca część przedsiębiorców doświadczyła sytuacji, w których ich towar został zatrzymany przez służby celne (39 proc.) lub zaginął podczas transportu (27 proc.). Aż 95 proc. firm MŚP przyznaje, że ma trudności podczas organizowania międzynarodowych dostaw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Eksport wyzwaniem dla maluchów