Zdaniem Franka Appela, prezesa Deutsche Post DHL, tajniki sukcesu firmy to pionierski duch, koncentracja na potrzebach klientów i kluczowa rola w światowym handlu.
— W roku 1969 trzech ludzi wyruszyło z Ziemi z misją dokonania niemożliwego. Misja zakończyła się sukcesem: zdobyli Księżyc. Kilka miesięcy później Adrian Dalsey, Larry Hillblom i Robert Lynn założyli DHL i sprawili, że odległości na świecie znacząco zmalały — powiedział Appel.
DHL, doręczając dokumenty następnego dnia po ich wysyłce, zapoczątkował erę międzynarodowych przesyłek ekspresowych.
Firma szybko się rozrastała, poszerzając zakres działalności o globalny transport i zarządzanie łańcuchem dostaw — przez strategiczną integrację z przewoźnikiem Danzas Air Ocean w 2002 r. i firmą Exel, ekspertem w dziedzinie łańcucha dostaw i logistyki, trzy lata później. Tym samym DHL mógł oferować kompleksowe usługi za pośrednictwem globalnej sieci biur w ponad 220 krajach i terytoriach.
