Ekstraklasa zaprasza kibiców do strefy digital

Stworzona wspólnie z firmą 12Player aplikacja ma wprowadzić polską piłkę w przestrzeń mobilnej rozrywki… z elementami rozszerzonej rzeczywistości i sztucznej inteligencji.

Ekstraklasa zdecydowała się przekroczyć próg mobilnej rozrywki i wprowadziła na rynek oficjalną aplikację mobilną. Marketingowe hasło projektu: "bliżej gry". W praktyce aplikacja ma stanowić dodatkowy element wzbogacający telewizyjną transmisję meczy, pozwalający na śledzenie ich na kilku urządzeniach jednocześnie, zgodnie z trendem „second screen experience”. Ma być także dodatkowym atutem w kontekście nowego „rozdania” praw mediowych. 

- Zbliżamy się do największego od kilkunastu lat procesu sprzedaży praw telewizyjnych. Dotychczasowe wygasają za ok. 1,5 roku  – przypomina  Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy. 

Dodaje też, że przez lata komunikacja Ekstraklasy z kibicami była dość jednostronna, opierała się głównie na przekazie telewizyjnym.

- W miarę rozwoju spółki i nowych technologii dostrzegliśmy siłę mediów społecznosciowych. Dysponujemy profesjonalnie prowadzonymi kontami na Facebooku, Twitterze, YouTubie, Dailymotion i Instagramie. Nowa aplikacja pozwoli nam jeszcze bardziej skrócić dystans i wzmocnić relacje powstające między samymi użytkownikami w ramach grup dyskusyjnych i wbudowanego komunikatora – dodaje Marcin Animucki.

W aplikacji Ekstraklasa na bieżąco można śledzić przebieg meczu, komentować grę, obejrzeć powtórki bramek z poprzednich sezonów, materiały archiwalne oraz przeczytać dodatkowe informacje o wybranych drużynach i zawodnikach itp. 

Obecnie na rynku dostępna jest także aplikacja Ekstraklasa.tv utworzona na podstawie licencji udzielonych Grupie Onet na cztery lata. Co potem? Marcin Animucki zaznacza, że kwestia ta zostanie jeszcze poddana pod negocjacje, a aplikacja albo zostanie utrzymana w dotychczasowej formule albo połączona z nowym kanałem. 

Za przygotowanie i technologiczny rozwój aplikacji odpowiedzialna jest firma 12Player. Reprezentujący ją Paweł Poleński podkreśla, że przy jej tworzeniu nacisk kładziony był na personalizację treści, dobieranej na podstawie preferencji i aktywności użytkownika w aplikacji. Proces ten wspomagany jest przez algorytmy sztucznej inteligencji. W przyszłości będą one mocno rozwijane, podobnie jak wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości, która umożliwia nakładania na siebie dwóch wymiarów: rzeczywistego i wirtualnego. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Ekstraklasa zaprasza kibiców do strefy digital