
Nowy w pełni elektryczny ID.Buzz jest coraz bardziej popularny wśród klientów, co powoduje, że kolejka zamówień w fabryce w Hanowerze, gdzie powstaje ten model, robi się coraz dłuższa. Volkswagen planuje rozszerzyć produkcję elektrycznego „ogórka” o kolejne zakłady. Wśród potencjalnych fabryk, które mogłyby przejąć część produkcji wymienia się dwie zlokalizowane w Polsce.
– Moglibyśmy sobie wyobrazić utworzenie hubu dla ID.Buzz-ów w jednym z naszych dwóch zakładów w Polsce – zasugerował Carsten Intra, prezes Volkswagen Commercial Vehicles.
Sprzedaż nowych ID.Buzzów ruszy już w październiku, a firma posiada już zamówienia na blisko 14 tys. pojazdów. To duży kredyt zaufania ze strony konsumentów, którzy w większości nie mieli możliwości na żywo zobaczyć auta czy go przetestować. Dodatkowo blisko 6 tys. pojazdów musi trafić do dealerów jako modele demonstracyjne, co powoduje, że klienci muszą czekać na swojego elektrycznego „ogórka” pół roku.
VW jest pewien, że jeżeli zainteresowanie nowymi autami będzie dalej rosło, firma będzie musiała rozszerzyć produkcję o zakłady, wskazując konkretnie na te zlokalizowane w Polsce.
– Gdybyśmy mieli zainwestować w produkcję w USA lub w Chinach, potrzebowalibyśmy do tego 50 000 - 60 000 dodatkowych pojazdów jako podstawy planowania – stwierdził Intra.