Elektryki nakręcają sprzedaż Krossa

Bartłomiej MayerBartłomiej Mayer
opublikowano: 2023-02-27 20:00

Sprzedaż elektrycznych rowerów przasnyskiej firmy wzrosła aż o 80 proc.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się

  • o ile wzrosła w minionym sezonie sprzedaż rowerów Krossa
  • jaki odsetek Polaków nosi się z zamiarem kupna jednośladu w tym roku
  • i jaka część już jest posiadaczem co najmniej jednego roweru
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W minionym sezonie, który pokrywa się z rokiem obrotowym firmy Kross (od września 2021 r., do sierpnia 2022 r. ), jej przychody z samej tylko sprzedaży rowerów wzrosły o ponad 40 proc. Wolumen wzrósł w tym czasie o 21 proc.

O jedną piątą w górę:
O jedną piątą w górę:
Kierowana przez Filipa Wojciechowskiego firma Kross zwiększyła w minionym sezonie wolumen sprzedaży rowerów o 21 proc.
Tomasz Pikuła

Wcześniej przedstawiciele Krossa poinformowali, że łączne przychody firmy (uwzględniające także sprzedaż akcesoriów) wzrosły w ubiegłym roku finansowym o około jedną trzecią. To oznaczałoby około 530 mln zł (w poprzednim sezonie 394 mln zł).

Najdynamiczniej rozwijającą się kategorią sprzedażową na polskim rynku rowerowym są obecnie elektryki. Kross sprzedał ich w minionym roku kalendarzowym o 80 proc., więcej niż rok wcześniej.

- Mimo wysokiej inflacji w Polsce widzimy bardzo duże zainteresowanie klientów indywidualnych. Świadczy o tym nie tylko bardzo dobra sprzedaż detaliczna, ale także wyniki badań. Według nich co czwarty badany zamierza kupić rower w najbliższym roku – mówi Jacek Bugaj, członek zarządu przasnyskiej firmy.

Chodzi o wyniki ankiety przeprowadzonej przez Agencję Badawczą Difference na potrzeby raportu „Monitoring rynku rowerów”. Wynika z niego, że trzy czwarte Polaków ma dziś co najmniej jeden rower. Najczęściej (46 proc.) są to jednoślady miejskie lub „górale” (24 proc.).