W minionym sezonie, który pokrywa się z rokiem obrotowym firmy Kross (od września 2021 r., do sierpnia 2022 r. ), jej przychody z samej tylko sprzedaży rowerów wzrosły o ponad 40 proc. Wolumen wzrósł w tym czasie o 21 proc.

Wcześniej przedstawiciele Krossa poinformowali, że łączne przychody firmy (uwzględniające także sprzedaż akcesoriów) wzrosły w ubiegłym roku finansowym o około jedną trzecią. To oznaczałoby około 530 mln zł (w poprzednim sezonie 394 mln zł).
Najdynamiczniej rozwijającą się kategorią sprzedażową na polskim rynku rowerowym są obecnie elektryki. Kross sprzedał ich w minionym roku kalendarzowym o 80 proc., więcej niż rok wcześniej.
- Mimo wysokiej inflacji w Polsce widzimy bardzo duże zainteresowanie klientów indywidualnych. Świadczy o tym nie tylko bardzo dobra sprzedaż detaliczna, ale także wyniki badań. Według nich co czwarty badany zamierza kupić rower w najbliższym roku – mówi Jacek Bugaj, członek zarządu przasnyskiej firmy.
Chodzi o wyniki ankiety przeprowadzonej przez Agencję Badawczą Difference na potrzeby raportu „Monitoring rynku rowerów”. Wynika z niego, że trzy czwarte Polaków ma dziś co najmniej jeden rower. Najczęściej (46 proc.) są to jednoślady miejskie lub „górale” (24 proc.).