Lagardere Services kupił 49 proc. akcji Empik Cafe i jest obecnie jedynym właścicielem sieci. Wartości transakcji spółki nie ujawniają.
— Głównym powodem naszego wyjścia z Empik Cafe jest chęć reinwestowania pieniędzy w dalszy dynamiczny rozwój podstawowych segmentów działalności Grupy Empik Media & Fashion — tłumaczy Maciej Szymański, prezes Grupy Empik Media & Fashion.
— Mając jednego silnego właściciela, będziemy mogli szybciej się rozwijać — uważa Krzysztof Kaliciński, dyrektor generalny Empik Cafe. W tym roku spółka chce otworzyć jeszcze cztery kawiarnie (obecnie ma 70). W następnym celuje w trzynaście nowych lokalizacji. Jednak ambitne plany rozwoju ma prawie każda sieć wyspecjalizowana w serwowaniu kawy, a pozostałe, traktujące ją dotychczas jako dodatek do jedzenia, też chcą inwestować w baristów. Koncept kawiarniany będzie od października testować kanapkowy Subway. Kawę do menu dorzucają sieci piekarni — m.in. Gorąco Polecam.
Nowakowski. O część kawową poszerza swoje lokale McDonald’s. Jednak szef Empik Cafe nie obawia się, że rynek przedwcześnie się nasyci.
— Analizując średnie spożycie kawy w Polsce, widzimy, że jest ono wciąż kilkakrotnie niższe niż w innych europejskich krajach, np. w Szwecji. Chcemy też przyciągnąć klientów świeżymi, codziennie wypiekanymi ciastami, które testujemy właśnie w Warszawie — mówi Krzysztof Kaliciński.
Do ciast sieć chce dorzucić m.in. słone przekąski. Jednocześnie rozwijać będzie lodziarnie Furore. Dzisiaj ma trzy takie placówki, a lody sprzedaje w większości kawiarni. W tym roku uruchomiła też koncept Bread & Butter z kanapkami i sałatkami. Lagardere Services ma w Polsce jeszcze pięć innych marek gastronomicznych obecnych głównie na dworcach i lotniskach.
1,8 mld zł Taka jest wartość rynku kawiarni (wliczając pijalnie czekolady, lodziarnie i cukiernie serwujące kawę), według PMR Publications…
4,8 tys. …a tyle jest lokali sieciowych i niesieciowych.