Imagine Cup to prestiżowe wydarzenie organizowane od 2003 r. przez Microsoft. Jest nie tylko konkursem dla pasjonatów informatyki i elektrotechniki (licealistów oraz studentów), ale zarazem inkubatorem start-upów budowanych wokół innowacyjnych porywających pomysłów. Uczestnicy korzystać mogą z profesjonalnego mentoringu i marketingowego zaplecza organizatorów, a także nawiązywać kontakty z branżą IT. Wsparcie takie dostępne jest na etapach krajowych i w eliminacjach światowych.
— Rewolucja technologiczna zmienia nie tylko codzienne życie, ale także funkcjonowanie wielu branż, w tym energetyki. W niedalekiej przyszłości czynny udział mogą w tym brać nie tylko zwycięzcy, ale wszyscy uczestnicy turnieju Imagine Cup. Jako Grupa Energa jesteśmy dumni, że wspólnie z Microsoftem i innymi partnerami możemy mieć wkład we wsparcie, jakie otrzymują ci kreatywni młodzi ludzie — podkreśla Alicja Barbara Klimiuk, wiceprezes Energi.
Grupa Energa, jeden z głównych sponsorów polskiego etapu konkursu, rozumie znaczenie innowacji dla rozwoju biznesu i budowy silnej gospodarki (m.in. w 2010 r. powołała spółkę Enspirion do prac nad unikatowymi technologiami przyszłości). Dlatego pracownicy dwóch spółek zależnych Energi Obrót i Energi Oświetlenie zasiadali w komisji mentorskiej podczas etapu regionalnego w Gdańsku i przedfinałowych prezentacji w Warszawie. Przyglądają się również projektom, które zgłoszono do kwalifikacji krajowych także w innych regionach. Firma jest zainteresowana pomysłami, które są szczególnie ważne dla rynku (np. elektromobilność) albo mogą przynieść korzyści klientom. Projekty uczestników Imagine Cup tradycyjnie dzielono na trzy kategorie: gry, innowacje technologiczne i projekty społeczne. W tegorocznej edycji po raz pierwszy drużyny mogą też promować swoje pomysły w ramach kategorii smart city, czyli inteligentnych miast.
— Microsoft Imagine Cup to kuźnia młodych biznesów. Bez zaangażowania partnerów takich jak Energa trudno byłoby ocenić wartość biznesową prezentowanych pomysłów. To niezwykła szansa dla zespołów startujących w konkursie na zweryfikowanie projektów z potencjalnym klientem i możliwość jeszcze lepszego przygotowania się do wejścia na rynek — uważa Olena Kolikhova z Microsoftu, odpowiedzialna za realizację konkursu w Polsce. Do krajowego finału w Polsce zakwalifikowano 15 drużyn wyłonionych w trwających od października eliminacjach.
Dwudniowe wydarzenie odbędzie się w warszawskim biurze Microsoftu oraz w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego. Pierwszego dnia finaliści zaprezentują swoje projekty, z których dzień później wyłoniona zostanie najlepsza dwunastka, a wreszcie — podczas uroczystej gali finałowej — zwycięska drużyna narodowa, która w czerwcu reprezentować będzie nasz kraj w światowych półfinałach prowadzonych online. Jeśli Polacy na tym etapie dowiodą swoich umiejętności i kreatywności, w sierpniu czeka ich wielki finał w Seattle. Ostateczni zwycięzcy zdobędą 100 tys. dolarów.