Episkopat nie zajmuje się negocjacjami ws. Radia Plus

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 29-09-2005, 13:24

Negocjacje w sprawie zawarcia umowy z nowym inwestorem dla sieci Radia Plus przestały być sprawą Konferencji Episkopatu Polski; są sprawą zainteresowanych biskupów i potencjalnych inwestorów - poinformował PAP w czwartek rzecznik Episkopatu ks. Józef Kloch w związku z licznymi pytaniami dotyczącymi tej sieci radiowej.

Negocjacje w sprawie zawarcia umowy z nowym inwestorem dla sieci Radia Plus przestały być sprawą Konferencji Episkopatu Polski; są sprawą zainteresowanych biskupów i potencjalnych inwestorów - poinformował PAP w czwartek rzecznik Episkopatu ks. Józef Kloch w związku z licznymi pytaniami dotyczącymi tej sieci radiowej.

Ks. Kloch wyjaśnił, że podczas 333. Zebrania Plenarnego Konferencji Episkopatu Polski we Wrocławiu przed kilkoma dniami upoważniono arcybiskupa krakowskiego Stanisława Dziwisza do szukania "jedności sieci w nowym wydaniu" w rozmowach z Radiem ESKA - "inwestorem mającym wielkie doświadczenie na rynku medialnym". Ks. Kloch poinformował też, że w czasie  zebrania odbyło się spotkanie zainteresowanych biskupów z potencjalnym inwestorem.

Ks. Kloch dodał, że powyższe wyjaśnienie przekazał Biuru Prasowemu Konferencji Episkopatu Polski biskup koszalińsko-kołobrzeski Kazimierz Nycz.

Od czwartku warszawska rozgłośna Radia Plus zaczęła nadawać nowy program przygotowany przez Radio Eska. W ubiegłym tygodniu Warszawska Prowincja Ojców Franciszkanów niespodziewanie odwołała dotychczasowy zarząd właściciela warszawskiej koncesji Radia Plus - spółki Nadawca.

W spółce tej, zgodnie z umową zawartą z franciszkanami w marcu, udziały miała wykupić firma CR Media. Przedstawiciele CR Media twierdzą, że wpłacili w piątek pieniądze za 100 proc. udziałów nadawcy. Franciszkanie z kolei uważają, że umowa jest nieważna. Skierowali oni do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji pismo o wycofanie wniosku o zgodę na nabycie przez CR Media udziałów Nadawcy.

CR Media jest właścicielem znaku towarowego Radio Plus. Od kwietnia produkuje i dostarcza program do diecezjalnych rozgłośni należących do sieci Radia Plus.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane