Ericsson liczy na utrzymanie dynamiki przychodów w Polsce

ISB
opublikowano: 23-01-2009, 17:56

W 2008 r. producent infrastruktury telekomunikacyjnej Ericsson zwiększył swoje przychody w Polsce o ponad 80% r/r i  zakłada, że w 2009 r. dynamika wzrostu będzie podobna, poinformował prezes firmy Ericsson w Polsce Lars E. Svensson.

"W tym roku spodziewam się podobnego wyniku" - powiedział Svensson dziennikarzom. Poinformował, że w zeszłym roku spółka zwiększyła zatrudnienie w Polsce do 955 osób wobec 633 osób na koniec poprzedniego roku. Z jego wypowiedzi wynika, że w tym roku Ericsson nadal będzie zwiększał zatrudnienie, ale na mniejszą skalę.

"To zależy, podobnie jak skala naszych inwestycji w Polsce, od ilości umów outsourcingowych, które podpiszemy" - powiedział Svensson. W piątek spółka otworzyła Global Service Delivery Center w Polsce. Polskie centrum specjalizuje się w zarządzaniu sieciami operatorów stacjonarnych, obsługuje m.in. Netię, a także kilku innych klientów krajowych i zagranicznych.

Według Svenssona usługi będą stanowi coraz ważniejszą pozycję w przychodach spółki. Oferta firmy obejmuje usługi począwszy od zaprojektowanie sieci, poprzez jej budowę, po zarządzanie - włączając w to systemy wsparcia dla biznesu.

W 2008 r. tempo wzrostu przychodów spółki w Polsce spadło o 11 pkt. proc. w stosunku do roku poprzedniego, ale wykluczając efekt walutowy wzrosło o 8 pkt. proc., podała firma. W 2007 r. sprzedaż netto Ericssona w Polsce wyniosła 648 mln zł.

Svensson poinformował, że firma prowadzi, razem z polskimi operatorami, testy standardu komórkowego LTE (Long Term Evolution), który ma być następcą UMTS.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISB

Polecane