ERP przy fabrycznej taśmie

opublikowano: 21-06-2016, 22:00

Przykład obuwniczego giganta pokazuje, co tracą firmy produkcyjne, skąpiąc pieniądze na wdrożenia.

7,5 proc. Taką część przychodów na ERP przeznaczają firmy produkcyjne — wynika z raportu Panorama Consulting.

Polski producent obuwia Badura rozwija sieć salonów z pomocą systemu ERP Navireo. Z rozwiązania korzysta ponad 50 sklepów, w tym najnowszy w Pradze. Największe korzyści z wdrożenia to kontrola online wszystkich magazynów i optymalizacja ich stanów, wsparcie dystrybucji, możliwość centralnego zarządzania cenami produktów, a także bardzo szybkie raportowanie sprzedaży i kontrola kasy.

— Gdyby nie to oprogramowanie, trudno byłoby nam odpowiadaćna bieżące potrzeby. Ważne jest też to, że Navireo dopasowuje się do naszych ciągle rosnących wymagań — mówi Tomasz Grodecki, prezes Badury. System ERP firmy InsERT jest rozbudowywany nie tylko o kolejne licencje, ale również o tzw. dedykowane rozwiązania, które można wprowadzać dzięki otwartości tego narzędzia na modyfikacje.

Dołożono m.in. interfejs użytkownika w językach obcych, np. czeskim, automatyczne rozliczanie rozrachunków i przeksięgowania dotyczące tzw. importu danych rozliczeniowych od pośredników, np. DHL czy PayU. Ponadto stworzono moduł rabatowania towarów, umożliwiający identyfikowanieklienta i liczne raporty wspomagające pracę działów sprzedaży i księgowości. Wdrożenie, na jakie porwano się w Badurze, wcale nie jest normą, jeśli chodzi o sektor produkcyjny.

W wielu fabrykach, montowniach i warsztatach rządzi Excel, o czym świadczy badanie zrealizowane przez BPSC, chorzowskiego dostawcę IT dla biznesu (w sondażu uczestniczyło 350 polskich przedsiębiorców reprezentujących m.in. branżę metalową, tworzyw sztucznych, maszynową, meblarską i tekstyliów).

— Excela stosuje niemal co czwarty zakład. Dominuje ERP, którym może się pochwalić 77 proc. producentów. Tylko 2 proc. firm ma system APS. Nic dziwnego, że rozwiązania IT rzadko spełniają oczekiwania planistów i kierowników produkcji — mówi Maryla Pawlik z BPSC.

Jakość i terminowość dostaw wyrobów, wydajność pracowników i maszyn, optymalizacja stanów magazynowych i kosztów produktu. To wszystko zależy od planowania produkcji, więc bez ERP ani rusz.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane