Etapy wdrożenia intranetu

Jan Kaliński
opublikowano: 13-09-2006, 00:00

Przedsiębiorstwo podjęło decyzję. Wdraża portal korporacyjny. Jednak jak krok po kroku przygotować na to firmę?

Przede wszystkim trzeba odpowiedzieć na pytanie, kto potrzebuje rozwiązania portalowego. Nie wszędzie jest to absolutnie niezbędne. Portale korporacyjne spełniają wiele zadań, bardzo istotnych przy każdego rodzaju działalności.

— Wdrożenie portalu wydaje się niezbędne wszędzie tam, gdzie występuje różnorodność źródeł danych oraz rozproszenie geograficzne przedsiębiorstwa — mówi Marcin Gałczyński z zespołu sprzedaży elektronicznej BCC.

Rola treści

Jest to dobre narzędzie nie tylko dla dużych firm. Nawet przy 15 zatrudnionych osobach można odczuć znaczną poprawę w obiegu dokumentów. Gdy przedsiębiorstwo zaczyna wytwarzać trudną do ogarnięcia liczbę dokumentów, to znak, że czas wdrożyć portal.

Zdaniem analityków rynku, żyjemy w czasach przechodzenia z gospodarki opartej na węglu do gospodarki opartej na wiedzy. Bezpośrednią konsekwencją tej ewolucji jest coraz większa rola, jaką zasoby niematerialne odgrywają w życiu codziennym, gospodarce, biznesie. Przewiduje się, że do końca 2007 r. około 70 proc. całkowitego wzrostu produktywności przedsiębiorstw będzie efektem zarządzania wiedzą i usprawnień w pracy opartej na niej.

— Wdrożenie portalu korporacyjnego wymaga zmiany podejścia menedżerów do zasobów firmy i traktowania wiedzy jako najważniejszego zasobu. W Polsce świadomość istotności zarządzania wiedzą zauważalnie wzrasta — opisuje Marek Hawrusik, kierownik projektu ds. portali korporacyjnych poznańskiego ZETO.

Zacząć przygotowania

Najważniejszą kwestią jest oszacowanie potrzeb firmy. Jeżeli klient potrafi sprecyzować swoje oczekiwania, wdrożenie jest wydajne i szybkie.

— Należy przeanalizować pracę dotychczasowych systemów, zastanowić się, jakie funkcjonalności warto zintegrować z portalem i które z nich na pewno warto przenieść na nową platformę — radzi Agnieszka Kacprzycka, product manager w firmie NetSprint.pl.

Proces decyzyjny o wdrożeniu portalu powinien rozpocząć się od dobrego określenia procesów biznesowych, które mają być wspierane przez portal.

— Dzięki temu można właściwie określić użytkowników naprawdę zainteresowanych wdrożeniem, szybciej zdefiniować wymagania i skoncentrować myślenie na rzeczywistym celu biznesowym — wyjaśnia Aleksiej Krokos, dyrektor ds. rozwoju biznesu w firmie Matrix.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jan Kaliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu