Niełatwe warunki rynkowe, wyzwania gospodarcze społeczne oraz środowiskowe sprawiają, że firmy są coraz częściej oceniane nie tylko pod kątem skuteczności, ale również tego, jakimi metodami realizują swoje plany oraz jak traktują biznesowych partnerów i otoczenie.
Analizując wyniki tegorocznego zestawienia Etyczna Firma, sporządzonego przez „Puls Biznesu”, szczególnie cieszy fakt, że najlepsze praktykiw dziedzinie etyki biznesu są w polskich firmach nie tylko coraz powszechniej stosowane, ale podejście do tego zagadnienia staje się również bardziej systemowe i długofalowe. Świadczą o tym choćby coraz częściej kodyfikowane systemy wartości korporacyjnych, rosnąca rola dwukierunkowej komunikacji wewnętrznej czy wreszcie zapisy dotyczące promowania zasad etycznych w rocznych celach kadry zarządzającej. Warto jednocześnie zaznaczyć, że obok firm będących częścią globalnych korporacji także rodzime przedsiębiorstwacoraz częściej reprezentują takie dojrzałe podejście, stając się liderami etyki biznesu i społecznej odpowiedzialności.
Zestawienia, takie jak sporządzone przez „Puls Biznesu”, stanowią doskonałą okazję do spojrzenia na etykę w firmie z pewnego dystansu oraz refleksji nad tym, co w ramach organizacji możemy jeszcze poprawić i usprawnić. Dla PKN Orlen podobną szansą było zgłoszenie się do jednego z najbardziej prestiżowych światowych plebiscytów dotyczących etyki w biznesie.Poddając się szerokiej, wieloaspektowej analizie prowadzonej przez ekspertów amerykańskiego Ethisphere Institute, jako pierwszej firmie w naszej części Europy udało nam się w ubiegłym roku uzyskać tytuł The World’s Most Ethical Company. Dziś z dumą możemy powiedzieć, że właśnie powtórzyliśmy ten sukces i otrzymaliśmy to wyróżnienie także na rok 2015. Jestem przekonany, że w kolejnej edycji do tego grona dołączą również tegoroczni laureaci tytułu Etyczna Firma, przyznawanego przez „Puls Biznesu”. © Ⓟ