Umowa z niemieckim partnerem umożliwi polskim reklamodawcom łatwiejszy dostęp do europejskich portali,
a zagranicznym — do Onetu.
WEB.DE jest filarem paneuropejskiej sieci reklamowej obejmującej zasięgiem 23 kraje i 70 mln internautów. W jej skład wchodzą m.in. włoski portal Libero oraz Wanadoo, zależny od France Telecom dostawca usług internetowych i właściciel portali, który operuje we Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii i Hiszpanii.
— Dzięki WEB.DE nawiązujemy współpracę z liderami lokalnych rynków. Na partnerskich zasadach — tłumaczy Łukasz Wejchert, szef Onetu.
Zawierając umowę z WEB.DE, polski portal liczy na zainteresowanie reklamą internetową polskich przedsiębiorców, którzy działają na rynku unijnym bądź planują tam ekspansję. Onet prowadził już zagraniczne kampanie dla swoich klientów, ale raczej incydentalnie. Umowa z Niemcami ma tę sytuację zmienić. Organizacja kampanii ma być znacznie prostsza, a ceny bardziej konkurencyjne.
— Realizacja kampanii reklamowej w europejskich portalach będzie możliwa nawet w 48 godz. po jej zleceniu. Oferta jest już gotowa — twierdzi Łukasz Wejchert.
Wśród potencjalnych klientów Onet widzi m.in. firmy handlowe, turystyczne i transportowe. Zamierza też przekonać instytucje rządowe odpowiedzialne za promocję Polski do korzystania z usług paneuropejskiej sieci reklamowej.
Polski portal ma nadzieję na nowych reklamodawców. Strategicznymi klientami WEB.DE są m.in. Lufthansa, Philips, Mitsubishi, Motorola i Casio. Onet liczy zwłaszcza na firmy z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Oprócz Polaków tamtejsi internauci odwiedzają go najczęściej. Nie wyklucza też kolejnych porozumień, m.in. w USA.