Eurocash rusza z e-ryneczkiem dla sklepów

opublikowano: 23-09-2019, 22:00

Giełdowy hurtownik rozkręca platformę internetową, na której właściciele sklepów mają kupować prosto od producentów.

W handlu tradycyjnym robi się coraz bardziej nowocześnie. Eurocash, największy w Polsce dystrybutor m.in. produktów spożywczych, rusza z platformą internetową, za pomocą której jego klienci będą mogli zamawiać bezpośrednio od producentów. W zależności od towaru zamówienia będzie dostarczał Eurocash lub sam producent. Do tej pory Eurocash umożliwiał kompletowanie przez internet zamówień z mniejszego katalogu produktów dostępnych w jego hurtowniach. To i tak był spory biznes — w ubiegłym roku zamówienia przez internet wygenerowały ponad 3 mld zł obrotów. Teraz katalog będzie znacznie szerszy, a spółka szacuje, że w tym roku internetowe obroty wyniosą 3,5 mld zł.

— Do tej pory przedsiębiorca mógł zamówić do sklepu około 11 tys. produktów. Ich liczba docelowo wzrośnie nawet do pół miliona — mówi Luis Amaral, prezes i główny akcjonariusz Eurocashu.

Dystrybutor chce, by małe sklepy dzięki rzadkim i specjalistycznym produktom, mogły skuteczniej konkurować z dużymi sieciami, zwłaszcza dyskontami w rodzaju Biedronki i Lidla.

— Prognozujemy, że do 2022 r. z naszej platformy — w samym tylko Eurocash Dystrybucja — będzie korzystać już jedna czwarta rynku małoformatowego w Polsce. Wówczas wartość sprzedaży kanałami elektronicznymi powinna wynieść około 6,5 mld zł, platforma będzie również promowana i wykorzystywana w pozostałych jednostkach hurtowych grupy, w tym w hurtowniach cash & carry, w których zaopatrują się m.in. właściciele sklepów ABC — mówi Tomasz Polański, dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja.

Z internetowej platformy Eurocashu korzysta obecnie około 10 tys. przedsiębiorców — właścicieli sklepów niezależnych i należących do sieci franczyzowych, których operatorem jest giełdowa spółka. Najliczniejsza z nich to sieć najmniejszych sklepów ABC. Eurocash obsługuje też takie sieci, jak Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama czy Delikatesy Centrum. Platforma internetowa Eurocashu początkowo służyła do kompletowania zamówień z hurtowni. Od ubiegłego roku udostępniano na niej zestaw narzędzi dla właścicieli małych sklepów, wykorzystujących geolokalizację i analizę danych (o potencjalnych klientach w promieniu kilku kilometrów od sklepu i aktualnych gazetek promocyjnych pobliskich konkurentów).

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy