Czytasz dzięki

Eurocash rusza z e-ryneczkiem dla sklepów

opublikowano: 23-09-2019, 22:00

Giełdowy hurtownik rozkręca platformę internetową, na której właściciele sklepów mają kupować prosto od producentów.

W handlu tradycyjnym robi się coraz bardziej nowocześnie. Eurocash, największy w Polsce dystrybutor m.in. produktów spożywczych, rusza z platformą internetową, za pomocą której jego klienci będą mogli zamawiać bezpośrednio od producentów. W zależności od towaru zamówienia będzie dostarczał Eurocash lub sam producent. Do tej pory Eurocash umożliwiał kompletowanie przez internet zamówień z mniejszego katalogu produktów dostępnych w jego hurtowniach. To i tak był spory biznes — w ubiegłym roku zamówienia przez internet wygenerowały ponad 3 mld zł obrotów. Teraz katalog będzie znacznie szerszy, a spółka szacuje, że w tym roku internetowe obroty wyniosą 3,5 mld zł.

— Do tej pory przedsiębiorca mógł zamówić do sklepu około 11 tys. produktów. Ich liczba docelowo wzrośnie nawet do pół miliona — mówi Luis Amaral, prezes i główny akcjonariusz Eurocashu.

Dystrybutor chce, by małe sklepy dzięki rzadkim i specjalistycznym produktom, mogły skuteczniej konkurować z dużymi sieciami, zwłaszcza dyskontami w rodzaju Biedronki i Lidla.

— Prognozujemy, że do 2022 r. z naszej platformy — w samym tylko Eurocash Dystrybucja — będzie korzystać już jedna czwarta rynku małoformatowego w Polsce. Wówczas wartość sprzedaży kanałami elektronicznymi powinna wynieść około 6,5 mld zł, platforma będzie również promowana i wykorzystywana w pozostałych jednostkach hurtowych grupy, w tym w hurtowniach cash & carry, w których zaopatrują się m.in. właściciele sklepów ABC — mówi Tomasz Polański, dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja.

Z internetowej platformy Eurocashu korzysta obecnie około 10 tys. przedsiębiorców — właścicieli sklepów niezależnych i należących do sieci franczyzowych, których operatorem jest giełdowa spółka. Najliczniejsza z nich to sieć najmniejszych sklepów ABC. Eurocash obsługuje też takie sieci, jak Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama czy Delikatesy Centrum. Platforma internetowa Eurocashu początkowo służyła do kompletowania zamówień z hurtowni. Od ubiegłego roku udostępniano na niej zestaw narzędzi dla właścicieli małych sklepów, wykorzystujących geolokalizację i analizę danych (o potencjalnych klientach w promieniu kilku kilometrów od sklepu i aktualnych gazetek promocyjnych pobliskich konkurentów).

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane