Euronit otwiera drugi zakład

ANP
opublikowano: 04-06-2009, 00:00

Spowolnienie na rynku może zmusić Euronit do zmiany planów inwestycyjnych. Firma zmaga się też z wojną cenową na rynku.

Spowolnienie na rynku może zmusić Euronit do zmiany planów inwestycyjnych. Firma zmaga się też z wojną cenową na rynku.

Euronit, producent dachówek należący do prywatnego międzynarodowego koncernu budowlanego Etex Group, oficjalnie jutro otworzy zakład w Chojnicach. Inwestycja kosztowała 60 mln zł. W zakładzie już powstają dachówki cementowe.

— Miesięcznie produkujemy w nim od 1 mln do 1,5 mln dachówek. Niestety, oprócz materiałów wykończeniowych, popyt na wszystkie produkty budowlane zmalał — mówi Waldemar Kantczak, dyrektor sprzedaży Euronitu.

W planach koncernu Etex jest też budowa fabryki w Kościanie (woj. wielkopolskie), o czym spółka informowała na początku tego roku. Niewykluczone, że władze koncernu będą jednak musiały je zweryfikować i na przykład zbudują mniejszą fabrykę niż pierwotnie zakładano. Ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.

Mimo niesprzyjającej koniunktury Euronitowi udało się w tym roku wejść na nowe rynki eksportowe do Litwy, Łotwy i Estonii oraz powrócić na Ukrainę.

— Na razie sprzedaż nie jest wysoka. Z Litwy nie spodziewałbym się znaczących wyników, ale Słowacja rokuje dobrze. Szacuję, że na koniec roku eksport może sięgnąć 15-20 proc. w obrotach — uważa dyrektor sprzedaży Euronitu.

Zaznacza, że na prognozy jest jeszcze za wcześnie. W 2008 r. sprzedaż spółki wyniosła blisko 60 mln zł.

Waldemar Kantczak przyznaje, że jest umiarkowanym optymistą co do drugiej połowy roku.

— W branży mieliśmy do czynienia z długą zimą, a klienci z ograniczonym dostępem do kredytów. Teraz producenci opierają sprzedaż głównie na klientach indywidualnych i w tym segmencie zaczyna się ożywienie. Niestety, rozpoczęła się też wojna cenowa na rynku. Także obniżyliśmy ceny, ale wkrótce producenci dojdą do pułapu, na którym produkcja przestanie być opłacalna. Dlatego w drugiej połowie roku może dojść do bankructw mniejszych producentów — mówi dyrektor sprzedaży Euronitu.

Mimo stagnacji na rynku Euronit podtrzymuje swój główny cel, jakim jest osiągnięcie w Polsce pozycji lidera w ciągu najbliższych 2-3 lat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu