Europa odwraca się od iPhone

WST, Reuters
opublikowano: 22-12-2011, 13:39

Pozostające w słabości gospodarki i spadające ceny konkurencyjnych smartfonów szkodzą sprzedaży kultowego telefonu Apple w Europie, wynika z danych firmy badawczej Kantar Worldplanet ComTech.

Wprowadzony w październiku model iPhone 4S wzmocnił pozycje spółki jedynie w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, z kolei po pierwszej ekscytacji sprzedaż rozczarowuje w Europie Kontynentalnej, gdzie udziały spółki w szybko rozwijającym się rynku smartfonów spadły. Zdecydowanie rządzi tutaj rozwijana przez Google platforma Android.

W Wielkiej Brytanii, USA i Australii można mówić o co najmniej satysfakcjonujących wynikach sprzedaży iPhone, szczególnie w okresie świątecznym. Ale ten trend nie ma charakteru globalnego – ocenia Dominic Sunnebo, dyrektor firmy badawczej.

Udział Apple w rynku w ciągu 12 tygodni do końca listopada wzrósł do 36 proc. w USA (z 25 proc. rok wcześniej), z 21 do 31 proc. na Wyspach Brytyjskich. Z kolei we Francji obniżył się z 29 do 20 proc., w Niemczech z 27 do 22 proc. Podobna skala spadku odnotowana została w przypadku Włoch i Hiszpanii.

W globalnej skali udział Google kształtuje się w przedziale 46 do 61 proc. Platforma Android wykorzystywana jest m.in. w telefonach Samsunga, Sony Ericsson, LG Ericsson i Motorola.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, Reuters

Polecane