Europa: popyt na akcje mediów nie słabnie

Marek Druś
25-02-2002, 14:07

Na europejskich giełdach nadal utrzymuje się popyt na akcje spółek z branży medialnej. Nastroje inwestorów poprawił prezes ECB Wim Duisenberg, który potwierdził oczekiwania poprawy koniunktury gospodarczej już w tym roku.

W ujęciu branżowym, wyraźną przewagą zwyżek wyróżnia się sektor mediów. Wzrosły kursy m.in. Vivendi Universal i WPP – jednej z największych agencji reklamowych świata. Zdrożały udziały stacji telewizyjnych: brytyjskiej Granady i włoskiej Mediaset. W obu przypadkach we wzrostach pomogło podniesienie rekomendacji ich akcji przez analityków.

Od rozpoczęcia sesji drożeją udziały jednego z największych europejskich ubezpieczycieli, Zurich Financial Services. Spowodowała to wiadomość o „zmianie za sterem” z spółce.

W górę poszła cena papierów największego irlandzkiego banku, AIB. Z zamiarem przejęcia spółki ujawnił się Royal Bank of Scotland.

Rośnie cena udziałów EADS, największego europejskiego koncernu zbrojeniowo-lotniczego. Spółka poinformowała, że jeden z jej głównych oddziałów zanotuje w tym roku po raz pierwszy w historii zysk operacyjny.

Spada cena Heinekena. Zdaniem analityków, popyt na akcje producenta piwa wyniósł ich kurs ponad realną wartość.

MD

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Europa: popyt na akcje mediów nie słabnie