Eurotel chce dokupić salony

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2017-09-26 22:00
zaktualizowano: 2017-09-26 19:38

Giełdowy operator punktów sprzedaży Playa, T-Mobile, Apple’a i nc+ chce powiększyć sieć pod ostatnim szyldem.

Duzi gracze w branży salonów sprzedających ofertę operatorów telekomunikacyjnych i satelitarnych chcą być jeszcze więksi. We wtorek giełdowy Eurotel ogłosił, że prowadzi negocjacje w sprawie przejęcia 24 punktów, prowadzących sprzedaż oferty platformy telewizyjnej nc+. Sprzedającym ma być olsztyńska spółka Cel-R, wchodząca w skład teleinformatycznej grupy Sprint.

REAKTYWACJA SALONÓW:
REAKTYWACJA SALONÓW:
Eurotel, którego wiceprezesem jest Tomasz Basiński, wyrósł na prowadzeniu salonów operatorów telekomunikacyjnych. Ci, wierząc w sprzedażową moc internetu, zaczęli zamykać salony, ale teraz zmieniają zdanie.
[FOT. ARC]

Eurotel zapowiada, że negocjacje powinny zakończyć się do końca października. Obecnie giełdowa spółka prowadzi 37 punktów pod szyldem nc+.

— Chcemy zwiększyć liczbę prowadzonych przez nas punktów nc+, bo pozwoli to na ustabilizowanie przychodów z tego segmentu i wykorzystanie efektów skali. Liczymy też na to, że sprzedaż oferty nc+ w kanale stacjonarnym będzie rosła, bo operator ma ciekawe plany rozwoju i dostarczania kontentu nowymi kanałami poza satelitą — mówi Tomasz Basiński, wiceprezes Eurotelu. W pierwszym półroczu Eurotel miał 152,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, o 3 proc. mniej niż rok wcześniej, zanotował też 4,6 mln zł czystego zysku.

— Biznes Eurotelu rośnie obecnie głównie dzięki salonom partnerskim Apple’a [spółka ma ich 9, działają pod szyldem iDream — red.], które zarabiają nie tylko na sprzedaży, ale też na serwisie i usługach dodatkowych — mówi Tomasz Basiński.

Spółka jest też największym w kraju operatorem salonów T-Mobile — prowadzi ich 106. T-Mobile w ramach oszczędności redukował sieć stacjonarną i ma około 600 punktów sprzedaży, najmniej z wielkiej czwórki operatorówtelekomunikacyjnych. Zarządzający telekomem od tego roku Andreas Maierhofer zapowiadał zmianę strategii i szybkie otwieranie kolejnych sklepów, ale chce, by były to głównie placówki własne, a nie partnerskie.

— Sieci sprzedaży operatorów telekomunikacyjnych w ostatnich latach się kurczyły. Wygląda jednak na to, że zrozumiano w końcu rolę takich punktów w utrzymywaniu i zwiększaniu udziałów rynkowych operatorów. Prezes T-Mobile Polska zapowiada rozbudowę sieci i liczymy na to, że będzie to robił z wieloletnimi partnerami, takimi jak my — mówi Tomasz Basiński.

Eurotel prowadzi też 94 salony pod szyldem Play, z których niemal połowa działa w modelu partnerskim. Na giełdzie jest notowany jeszcze jeden duży operator salonów sieci telekomunikacyjnych. Tell, wchodzący w skład grupy OEX, prowadzi ponad 130 salonów Orange, prawie 100 salonów T-Mobile i 69 salonów sieci Plus.