Ewa Minge wchodzi na giełdę

opublikowano: 25-06-2015, 00:00

Emisja akcji Esotiq & Henderson pójdzie głównie na sfinansowanie rozwoju nowej marki znanej projektantki.

Od czwartku 25 czerwca do 2 lipca przyjmowane będą zapisy na akcje Esotiq & Henderson w transzy inwestorów indywidualnych. Dzień dłużej potrwa budowa księgi popytu wśród instytucji, której efektem będzie ustalenie ceny. Zarząd firmy liczy na 16 mln zł, a „na stole” jest 450 tys. walorów. Prosty rachunek sugeruje oczekiwaną cenę na poziomie nieco ponad 35 zł (cena maksymalna to 38,5 zł). To 12,5 proc. poniżej kursu z NewConnect, ale trzeba pamiętać, że notowania spółki zaczęły dynamicznie rosnąć dopiero od początku tego roku (w sumie o 66 proc.), a niemal przez cały ubiegły rok kurs stał w miejscu na poziomie 25 zł. Gros (10 mln zł) wpływów z emisji, powiększone o 3,4 mln zł z innych źródeł, pójdzie na rozbudowę startującej dopiero marki FemeStage Eva Minge.

Dla inwestorów giełdowych jest to więc inwestycja trochę jak w start-up, firmowany znanym nazwiskiem — pierwsze trzy salony z odzieżą jeszcze pachną farbą, bo zostały otwarte w kwietniu, a do końca roku sieć ma liczyć 25 butików, w tym 10 własnych i 15 franczyzowych. Dla spółki rozwój w kierunku odzieży wierzchniej to nowość, bo do tej pory E&H koncentrował się na sprzedaży bielizny, z czasem uzupełniano np. o produkty komplementarne, czyli m.in. kosmetyki. Sieć salonów E&H to obecnie 231 sklepów w Polsce i 3 w Niemczech. Do końca roku powstać ma ich jeszcze kilkadziesiąt.

— W kolejnych latach wysoka dynamika rozwoju sieci ma być utrzymana. Mamy sprawdzony model biznesowy. Korzystając z tego doświadczenia, budujemy multibrandową grupę w oparciu o marki własne — mówi Adam Skrzypek, prezes E&H.Kapitalizacja spółki to 71 mln zł. W 2014 r. zysk operacyjny wyniósł 6,9 mln zł, a zysk netto 4,8 mln zł. To około połowy lepsze rezultaty niż w 2013 r., który dla spółki był słabszy ze względu na weryfikację klientów z Rosji i Ukrainy. Marże brutto na sprzedaży, osiągane przez firmę (ponad 57 proc.), są zbliżone do branżowej średniej.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane