Facebook będzie nęcił polski biznes

Marta Bellon
opublikowano: 2016-02-29 22:00

Globalny koncern wierzy w reklamę mobilną. Chce do niej przekonać przedsiębiorców z naszego regionu. Będzie miał do nich bliżej.

Facebook otwiera w Warszawie nowe biuro na państwa Europy Środkowo-Wschodniej. Firma, której flagowym produktem jest największy serwis społecznościowy deklaruje, że chce pomagać przedsiębiorcom z tego regionu w działaniach marketingowych.

Robert Bednarski, dyrektor Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią, podkreśla, że stworzenie tego biura oznacza nowe możliwości dla wszystkich firm wykorzystujących serwis do celów marketingowych — największych, jak też małych i średnich. By rosły w regionie, a docelowo i globalnie. Koncern od początku stawiał na rozwój mobilnej wersji serwisu. To się nie zmieni.

Reklama mobilna to już około 80 proc. przychodu reklamowego firmy. Razem z Allegro Facebook przetestował model reklamy, który sprawia, że kliknięcie w reklamę błyskawicznie uruchamia na pełnym ekranie planszę prezentującą większą liczbę produktów, z której można przejść na stronę sprzedawcyw celu sfinalizowania zakupu.

— Realizowana przy użyciu Canvas kampania bożonarodzeniowa Allegro osiągnęła świetne wyniki — udało się zwiększyć świadomość kampanii o 7 proc., a współczynnik zapamiętania reklamy wzrósł o 13 proc. — mówi Robert Bednarski.

Drugim priorytetem dla Facebooka jest technologia wirtualnej rzeczywistości. Koncern przewiduje, że upowszechni się ona przede wszystkim wśród graczy, ale będzie też mieć zastosowanie poza światem gier, np. w wyświetlaniu filmów wideo w 360 stopniach.