Mark Zuckerberg, prezes i założyciel Facebooka poinformował podczas konferencji dla programistów, że portal uruchamia Messenger for Business. Usługa ułatwi firmom używanie aplikacji w kontaktach z klientami.

Facebook ogłosił także, że otwiera aplikację Messenger i pozwoli zewnętrznym programistom dodawać kolejne funkcje.
„Financial Times” zauważa, że Facebook wzoruje się na chińskiej aplikacji WeChat, która integruje różne funkcje - od możliwości wezwania taksówki po funkcję płatności.
Facebook ma obecnie już prawie 1,4 mld użytkowników, ale należące do portalu aplikacje także świetnie sobie radzą. Messenger ma 600 mln użytkowników, WhatsApp 700 mln, natomiast Instagram 300 mln.
Bloomberg podaje, że konferencja F8 przyciągnęła ponad dwa tysiące producentów aplikacji. Smartfony są kluczowym obszarem dla Facebooka, bo w czwartym kwartale sprzedaż reklamy mobilnej stanowiła prawie 70 proc. przychodów reklamowych koncernu.