Facebook: jesteśmy egalitarną firmą

Rozmawiał Łukasz Ostruszka
opublikowano: 16-10-2018, 22:00

Swobodny ubiór, brak preferencji wiekowych, kulturowych, płciowych czy światopoglądowych, brak aut służbowych i innych benefitów — to oferta społecznościowego portalu

Łukasz Ostruszka: Zastanawiałem się, jak się ubrać. Uznałem, że garnitur jest zbyt poważny dla Facebooka, więc zrezygnowałem z marynarki. Pan ma T-shirt. Czy rzeczywiście jest tutaj taka swoboda?

Robert Bednarski kieruje warszawskim biurem Facebooka od 2015 r. Przez kilkanaście lat związany był z grupą Onet.pl, przez trzy lata jako prezes.
Zobacz więcej

Robert Bednarski kieruje warszawskim biurem Facebooka od 2015 r. Przez kilkanaście lat związany był z grupą Onet.pl, przez trzy lata jako prezes. Fot. Marek Wiśniewski

Robert Bednarski, szef Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią: Wbrew pozorom to bardzo ważne pytanie, bo ono w pewien sposób nawiązuje do tego, w jaki sposób ludzie mają się u nas czuć. Chcemy, żeby zarówno te osoby, które u nas pracują, jak też nas odwiedzające były zawsze sobą. Swoboda polega na tym, że jeżeli pan czułby się w garniturze lepiej, to bardzo proszę. Jeśli pracowałby pan w Facebooku i chciał nosić garnitur, to też nie ma problemu. Mnie jest wygodnie w koszulce. Mamy pełną swobodę, co zwiększa bezpośredniość i otwartość atmosfery w pracy.

Czy zespół jest skompletowany, czy ciągle otwarty na nowe osoby?

Cały czas jesteśmy firmą, która szuka ludzi do pracy. Nie mamy tutaj lokalnie zbyt wielu stanowisk, ale ciągle kogoś rekrutujemy. Rozwijamy się w wielu wymiarach, więc potrzebujemy mądrych głów i rąk do pracy. Staramy się pozyskiwać ludzi, którzy na swój sposób są wyjątkowi, to znaczy łączą zdobyte doświadczenia z ciekawością świata i zdolnością do szybkiego uczenia się nowych rzeczy. Cenimy doświadczenie z różnych branż, kultur i miejsc. To nawiązuje do świata, w którym żyjemy, a który szybko się zmienia. Musimy mieć świadomość, że to, czego uczymy się dziś, za rok niekoniecznie będzie przydatne. Potencjał do rozwoju jest ważniejszy niż doświadczenie.

Wasz zespół jest młody. Czy Facebook ma jakieś preferencje wiekowe?

Wśród pracowników mamy osoby reprezentujące różne pokolenia. Nie mamy żadnych preferencji wiekowych, kulturowych, płciowych czy światopoglądowych. Wręcz przeciwnie, zróżnicowanie jest atutem z prostego powodu — świat, z którym współpracujemy, jest różnorodny, więc nie możemy być wykrajani z jednego kawałka drewna. To dotyczy również wieku. Nie wnikając w szczegóły, mamy zarówno osoby z młodszych generacji, jak też dojrzalszych, do których ja sam się zaliczam. To bardzo fajnie działa, bo na styku różnych doświadczeń pojawiają się ciekawe rozwiązania.

Czy rekrutacja odbywa się tutaj, czy prowadzi ją jakiś inny oddział Facebooka?

Rekruterzy zwykle są zatrudnieni w Dublinie, natomiast osoby zatrudniające, czyli menedżerowie, są w tych miejscach, do których mają ostatecznie trafić nowi pracownicy. Jest to o tyle ciekawe, że w procesie rekrutacji staramy się tworzyć zespół liczący od czterech do nawet siedmiu osób, które pod różnym kątem rozmawiają z aplikującym, aby dostarczyć różnych perspektyw dotyczących oceny jego doświadczeń i zdolności.

Co otrzymuje osoba, która przeszła ten proces?

Facebook jest dość egalitarną firmą, to znaczy, że staramy się tworzyć takie same warunki pracy dla wszystkich pracowników. Nie ma czegoś takiego jak samochody służbowe, miejsca parkingowe czy wiele innych klasycznych benefitów. Chodzi nam o to, żeby stworzyć wygodne miejsce pracy, a przede wszystkim dobre warunki do rozwoju. © Ⓟ

Co jeszcze daje Facebook na starcie? Kiedy w biurze gasną światła? Kto czyści portal? Dowiesz się tego czytając cały wywiad na stronie kariera.pb.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rozmawiał Łukasz Ostruszka

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Facebook: jesteśmy egalitarną firmą