Fair Play: czas zgłoszeń

Monika Niewinowska
opublikowano: 2003-04-28 00:00

Do końca maja można zgłaszać się do udziału w konkursie Przedsiębiorstwo Fair Play. To już szósta edycja programu, realizowanego przez Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym działającym przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Patronem medialnym imprezy jest „Puls Biznesu”.

Przedsiębiorstwo Fair Play to program promocji kultury, etyki i rzetelności w biznesie. Jego historia sięga 1992 r. Kolejne lata pokazały, że etyka w biznesie stała się modna, a certyfikat zaświadczający o uczciwych praktykach to cenny element promocji.

— Z biegiem czasu przekształciliśmy konkurs w program certyfikacyjny. Do współpracy przy jego realizacji zaprosiliśmy instytucje wspierania i promocji biznesu, organizacje pracodawców oraz kluby i stowarzyszenia przedsiębiorców w całym kraju, tworzące obecnie zespół regionalnych administratorów programu — mówi Mieczysław Bąk, prezes Instytutu Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, oraz przewodniczący Ogólnopolskiej Komisji Programu Przedsiębiorstwo Fair Play.

Pierwszy etap konkursu polega na złożeniu przez firmy zgłoszeń oraz dokumentów. Ankieta zgłoszeniowa znajduje się na stronie internetowej programu. Zawiera ona punkty, w których przedsiębiorcy prezentują swoją działalność w zakresie relacji z klientami, dostawcami, pracownikami, konkurencją, urzędami państwowymi oraz społecznością lokalną.

Uczestnicy programu są również zobowiązani do przedstawienia zaświadczeń ZUS, Urzędu Skarbowego, a także banków, w których prowadzone są rachunki firmy. Na podstawie takich dokumentów, oraz kontaktów z partnerami uczestników, komisje regionalne podejmują decyzję o kwalifikacji do drugiego etapu. Polega on na przeprowadzeniu audytu, kontrolującego rzetelność działalności. Firmy, w których audytorzy potwierdzą zgodność informacji ze stanem rzeczywistym, otrzymają certyfikat i tytuł Przedsiębiorstwo Fair Play.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface