Fala korekt prognoz na NewConnect

Kamil Zatoński
opublikowano: 10-11-2011, 15:02

Tradycji stało się zadość: sezon wyników za trzeci kwartał to tradycyjnie okres najczęstszych zmian prognoz wyników spółek. Tym razem na małej giełdzie zmuszone do tego były...

Briju, spółka z branży wyrobów jubilerskich, podniosła plan na ten rok głównie w odniesieniu do przychodów za sprawą wyższych cen złota.

None
None

Progres Investment też zweryfikował plan, podnosząc szacunki przychodów za okres od 9 września 2010 ro 31 grudnia 2011 z 12,2 do 14,9 mln zł, a zysku netto z 5,02 do 6,1 mln zł.

Wartość portfela transakcji spółki, która specjalizuje się w pozyskiwaniu kapitału i doradztwie finansowym, ma wynieść na koniec roku 65,5 mln zł.

Dobrych wieści dla akcjonariuszy nie ma natomiast Partex, który po słabych wynikach za III kwartał obniżył plan przychodów do 7 mln zł, a wynik netto ma wynieść -800 tys. zł.

Spółka, które zajmuje się produkcją podłóg, drzwi, okładzin ściennych i profili, obiecywała wcześniej osiągnięcie 1,2 mln zł zysku netto przy 10 mln zł przychodów.

Prognozę obniżyła też firma SMS Kredyt Holding. I to od razu na lata 2011-2013.

Zamiast obiecywanych na ten rok 2,3 mln zł zysku będzie 825 tys. zł, w 2012 r. będzie to 8,1 mln zł (a nie 7,1 mln zł), a w 2013 17,8 mln zł (a nie 12,9 mln zł).

- Do głównych czynników, które miały wpływ na zmianę prognozy, należą: trzymiesięczne opóźnienie w rozwoju sieci agencyjnej oraz większy od prognozowanego udział w sprzedaży produktów wieloratalnych, co powoduje przesunięcie w czasie przychodów na następne okresy - podano w komunikacie.

Prognozy na ten rok odwołała spółka Bio-Med Investors, tłumacząc się załamaniem na rynkach kapitałowych oraz połączeniem spółki z Astorią Capital.

Prognoza spółki zakładała osiągnięcie 5,1 mln zł zysku netto.

Kilka dni temu prognozy na lata 2011-2013 odwołała spółka Emporium, właściciel sieci Paparazzi. Powód? M.in. opóźnienia w otwarciu nowych lokali. W 2011 r. spółka oczekiwała 10,7 mln zł przychodów i 1,3 mln zł straty netto.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane