Familijna: radio Plus odda dług

Radosław Omachel
opublikowano: 2002-04-29 00:00

Należąca do Prokom Investments i powiązana ze Spółką Producencką Plus Agencja Reklamowa Plus zawarła ugodę z Telewizją Familijną. Spłaci kilkumilionowy dług radiowej sieci. Dzięki temu radio ma szansę pozyskać inwestora.

Telewizja Familijna porozumiała się ze Spółką Producencką Plus i Agencją Reklamową Plus w sprawie spłaty ich wierzytelności. Pożyczkę — szacowaną na kilka milionów złotych — spłaci Agencja Reklamowa Plus, należąca w 98 proc. do Prokom Investments.

— Zawarliśmy ugodę i czekamy na spłatę pożyczki — mówi ojciec Jacek Suhak, prezes Telewizji Familijnej i TV Puls.

Pożyczkę ma spłacać AR Plus.

— Część długu uregulujemy gotówką, ale większość pieniędzy spłacimy świadcząc usługi na rzecz Telewizji Familijnej — mówi Jacek Rusiecki, p.o. prezesa Agencji Reklamowej Plus.

Nie sprecyzował jednak, o jakie usługi chodzi.

— W grę wchodzi m.in. sprzedaż czasu reklamowego TV Puls i reklamowanie stacji w radiu — mówi Jacek Rusiecki.

Jednak kluczowa dla przyszłości Spółki Producenckiej Plus była czwartkowa decyzja Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Na posiedzeniu KRRiT przyznała koncesję na nadawanie w Warszawie spółce Nadawca, powiązanej z należącą do Konferencji Episkopatu Polski Spółką Producencką Plus. Episkopat uruchomi wkrótce własną rozgłośnię w Warszawie i w oparciu o nową częstotliwość będzie budował brand Radia Plus w Warszawie. Na piątkowym NWZA SP Plus miały zostać podjęte decyzje w sprawie wyłączenia z Porozumienia Programowego Plus dwóch działających do tej pory pod szyldem Plusa warszawskich rozgłośni: Radia Józef i Radia Plus Praga. Czy tak się stało, tego nie wiadomo.

Nowa częstotliwość i porozumienie zawarte między Telewizją Familijną a Spółką Producencką Plus otwiera drogę do szybkiego zakończenia negocjacji z inwestorem — bankiem inwestycyjnym Dresdner Kleinwort Benson. Zakończenia negocjacji można się spodziewać w połowie maja.