Fiat Chrysler chce stworzyć drugie join venture w Chinach

Koncern Fiat Chrysler Automobiles zamierza rozwijać współpracę z chińską firmą BAIC Group. To drugie join venture włosko-amerykańskiego producenta samochodów w Państwie Środka, po tym jak od kilku lat współpracuje on z Guangzhou Automobile Group, donosi Bloomberg.

Agencyjne źródła wskazują, że negocjacje znajdują się na bardzo wstępnym etapie. FCA stworzyło swoje pierwsze partnerstwo produkcyjne w Państwie Środka w 2010 r. z Guangzhou Automobile Group w celu wytwarzania pojazdów marki Fiat za Wielkim Murem. W ubiegłym roku przedsięwzięcie zostało rozszerzone na produkcję Jeepa Cherokee w fabryce w Changsha w prowincji Hunan.

Fiat Chrysler chce stworzyć drugie join venture w Chinach

opublikowano: 15-09-2016, 08:14

Koncern Fiat Chrysler Automobiles zamierza rozwijać współpracę z chińską firmą BAIC Group. To drugie join venture włosko-amerykańskiego producenta samochodów w Państwie Środka, po tym jak od kilku lat współpracuje on z Guangzhou Automobile Group, donosi Bloomberg.

Agencyjne źródła wskazują, że negocjacje znajdują się na bardzo wstępnym etapie. FCA stworzyło swoje pierwsze partnerstwo produkcyjne w Państwie Środka w 2010 r. z Guangzhou Automobile Group w celu wytwarzania pojazdów marki Fiat za Wielkim Murem. W ubiegłym roku przedsięwzięcie zostało rozszerzone na produkcję Jeepa Cherokee w fabryce w Changsha w prowincji Hunan.

By zagraniczni producenci mogli wytwarzać swoje pojazdy w Państwie Środka, zamuszeni są przez Pekin do zawierania współpracy z lokalnymi producentami i godzić się na transfer technologii. Dodatkowo mogą utworzyć maksymalnie do dwóch join venture.

W pierwszych siedmiu miesiącach bieżącego roku łączna ilość sprzedanych samochodów konsorcjum GAC Fiat Chrysler w Chinach zwiększyła się niemal czterokrotnie w stosunku do analogicznego okresu 2015 r. do ponad 75,8 tys. sztuk, wynika z danych  China Association of Automobile Manufacturers.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane