Fiat, szósty producent samochodów na świecie traci udział we włoskim rynku motoryzacyjnym, na którym do niedawna dominował.
W maju sprzedaż samochodów marki Fiat spadła na włoskim rynku o 17 proc. w porównaniu z wynikiem sprzed roku, poinformowało miejscowe Ministerstwo Transportu. Udział w rynku włoskiej spółki spadł z 33 do 31 proc. Na początku lat dziewięćdziesiątych sięgał 50 proc. Porażką Fiata okazał się wprowadzony w ubiegłym roku model Stilo, który miał konkurować na europejskim rynku z modelem Golf Volkswagena i Focus Forda. Fiat ostatnio obniżył o 15 proc. prognozę tegorocznej sprzedaży Stilo.
Z danych ministerstwa wynika, że sprzedaż nowych aut spadła we Włoszech w maju piąty miesiąc z rzędu. Tym razem o 12,7 proc. do 1,05 mln sztuk.
MD, Bloomberg