Fiat zmieni strategię w segmencie C

ŁO, autoweek.com
opublikowano: 2011-04-19 14:06

Fiat postanowił, że następcą słabo sprzedającego się hatchbacka Bravo, będzie całkowicie nowy crossover. Włosi chcą powtórzyć w segmencie C, sukces japońskiego Nissana Qashqai.

Włoski koncern podjął ostateczną decyzję w tej sprawie pod koniec zeszłego miesiąca, podaje powołujące się na swoich informatorów „Automotive News Europe”.

Fiat Bravo (fot. Fiat)
Fiat Bravo (fot. Fiat)
None
None

Fiat wprowadzając na rynek nowe Bravo w 2007 r., planował sprzedawać rocznie co najmniej 120 tys. sztuk. Do uzyskania zysku z produkcji modelu, wystarczyła jednak sprzedaż 75 tys., którą przekroczono w latach 2007-08. W 2010 r. według firmy badawczej JATO Dynamics, Fiat sprzedał tylko 44 850 Bravo.

Nissan Qashqai choć wygląda jak mały SUV, zaliczany jest do tego samego segmentu, co Bravo i VW Golf, najpopularniejszy kompakt w Europie. W zeszłym roku sprzedaż Qashqai wyniosła 216 tys., a Golfa ponad 500 tys.

10 najlepiej sprzedających się "kompaktów" w 2010 r.

1. VW Golf - 501 671

2. Opel/Vauxhall Astra - 303 957

3. Ford Focus - 288 524

4. Renault Megane - 264 690

5. Nissan Qashqai - 216 091

6. Skoda Octavia - 188 073

7. Peugeot 308 - 165 822

8. Hyundai i30 - 118 644

9. Peugeot 3008 - 117 417

10. Kia Cee'd - 96 848

Żródło: JATO Dynamics