Włoski koncern podjął ostateczną decyzję w tej sprawie pod koniec zeszłego miesiąca, podaje powołujące się na swoich informatorów „Automotive News Europe”.

Fiat wprowadzając na rynek nowe Bravo w 2007 r., planował sprzedawać rocznie co najmniej 120 tys. sztuk. Do uzyskania zysku z produkcji modelu, wystarczyła jednak sprzedaż 75 tys., którą przekroczono w latach 2007-08. W 2010 r. według firmy badawczej JATO Dynamics, Fiat sprzedał tylko 44 850 Bravo.
Nissan Qashqai choć wygląda jak mały SUV, zaliczany jest do tego samego segmentu, co Bravo i VW Golf, najpopularniejszy kompakt w Europie. W zeszłym roku sprzedaż Qashqai wyniosła 216 tys., a Golfa ponad 500 tys.
10 najlepiej sprzedających się "kompaktów" w 2010 r.
1. VW Golf - 501 671
2. Opel/Vauxhall Astra - 303 957
3. Ford Focus - 288 524
4. Renault Megane - 264 690
5. Nissan Qashqai - 216 091
6. Skoda Octavia - 188 073
7. Peugeot 308 - 165 822
8. Hyundai i30 - 118 644
9. Peugeot 3008 - 117 417
10. Kia Cee'd - 96 848
Żródło: JATO Dynamics