Czytasz dzięki

Fińska spółka rośnie i wierzy w polski rynek

Właściciel zapewniającej dostawę jedzenia aplikacji Wolt rozszerza działalność w Polsce i mocno wierzy w potencjał naszego rynku.

— Współpracujemy też z blisko tysiącem kurierów. Najmłodsi mają 16 lat, najstarsi są już na emeryturze, a jedna z nich ma blisko 70 lat. Wśród kurierów są również osoby z zagranicy, które mają pozwolenie na pracę, ale zdecydowana większość to Polacy — mówi Agata Polityło, p.o. general managera w Wolt Polska.

Relacjami z lokalami gastronomicznymi, logistyką dostaw, marketingiem i centrum obsługi klienta zajmuje się zespół w warszawskim biurze fińskiej spółki. Pracuje w nim ponad 40 osób, ale ponoć trwa rekrutacja na kolejne posady. Pandemia, która jednych pogrążyła, dla innych okazała się szansą na wzrost. Zamknięci w domach ludzie zaczęli w końcu korzystać z dowozów, a te niejednokrotnie były kroplówką podtrzymującą właścicieli knajp.

— W tym roku odnotowaliśmy zdecydowany wzrost wolumenu i wartości zamówień. Nie ujawniamy konkretnych liczb, ale mogę ujawnić, że chodzi o dwucyfrowe wartości. W branży food delivery okres największych zamówień przypada na jesień i zimę, ale w tym roku rozciągnął się na kolejne miesiące — przyznaje Agata Polityło.

W minionym tygodniu nawiązanie współpracy z Woltem ogłosiła sieć sklepów SPAR. Kurierzy zapewnią obsługę dostaw zakupów, co będzie trzecim kanałem sprzedaży sieci — po sklepie stacjonarnym i e-sklepie. Na początek z usługi skorzystają mieszkańcy Warszawy, ale po zakończeniu pilotażowego programu będą dodane kolejne miasta. Koszt dostawy będzie stały niezależnie od miejsca i wyniesie 9,99 zł. Od momentu zamówienia do odebrania zakupów ma minąć maksymalnie 35 minut.

— Polski rynek jest dość konkurencyjny na tle pozostałych, bo działa na nim nawet 4-5 dużych graczy. Prognozy zakładają, że rok do roku wartość globalnego rynku dostaw jedzenia będzie rosła nawet o 8 proc. Spodziewam się, że w Polsce wzrost będzie nawet wyższy. Już obecnie nasz rynek jest wart około 1,3 mld zł. Szczególnie dynamiczny rozwój możemy obserwować w segmencie e-grocery, gdzie stale rośnie liczba użytkowników — prognozuje Agata Polityło.

Na razie aplikacja ma ofertę w sześciu polskich miastach, w tym Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu i Krakowie. Od października kurierzy pojawią się również w Poznaniu. Co ciekawe — w porównaniu z innymi krajami dużą popularnością cieszą się u nas restauracje wegańskie i wegetariańskie — na platformie Wolt stanowią już nawet 10 proc. wszystkich lokali.

Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
×
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane